חדשות    

הראל על שוק הדירות: לא יירדו המחירים

הראל, חברת לביטוח ופיננסיים מפרסמת את התחזית המאקרו כלכלית שלה לשנה הקרובה, לפיה צפויה עלייה במחירים, התייצבות מחירי הדירות,  התמתנות עלייה בשכר , והריבית בארצות הברית תישמר

לאחר הירידה הקלה במחיר הדירות ב-2018,צופים  בהראל, חברה לביטוח ופיננסים, יציבות במחירים בהמשך השנה.

לפי הדוח הסוקר סקירה מאקרו-כלכלית של המחירים, מדד מחירי הדירות בבעלות (שאינו חלק ממדד המחירים לצרכן) עלה ב-0.6 אחוז (בין אמצע דצמבר לאמצע ינואר), ב-12 החודשים האחרונים מחירי הדירות עלו ב-0.1 אחוז. לאחר הירידה ב-2018, "אנחנו צופים יציבות במחירים בהמשך השנה, הערכה זו נתמכת גם בנתוני מכירות הדירות החדשות שעלו בפברואר בקרוב ל-30 אחוזים בהשוואה לרמתן בפברואר אשתקד ומנגד גידול בסיומי הבניה".

עלייה במחירי ביגוד והנעלה

עוד כתוב בדוח כי "מדד המחירים לחודש מרץ 2019 עלה ב-0.5 אחוז (בגבול העליון של הצפי 0.5-0.4). כצפוי, נרשמה עלייה עונתית במחירי הביגוד וההנעלה (על רקע תחילת עונת הקיץ), במדד הדיור ובמחירי הדלק,  לצד הוזלת מחירי המזון והירקות. בעקבות המדד האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים עלתה ל-1.4 אחוזים, בחלק התחתון של יעד יציבות המחירים של בנק ישראל".

על פי האומדנים הראשוניים של הראל, מדד אפריל צפוי לעלות ב-0.5-0.4 אחוז בשל עלייה עונתית במחירי הפירות והירקות, התרבות והנסיעות.מדד מאי צפוי לעלות ב-0.4 אחוז בעיקר בשל עלייה בסעיפי ההלבשה וההנעלה לצד העלייה הצפויה במחיר הדלק. ב-12 החודשים הבאים אנו צופים אינפלציה מעט גבוהה יותר של 1.4 אחוזים, בשל העלייה האחרונה במחיר הנפט (בהנחה של יציבות במחירי הסחורות ושע"ח וללא השפעת העלאות מיסים), כאשר אנו מאמינים שהעלייה החריגה במחירי הפירות והירקות תתקזז במהלך השנה (החל ממדד אפריל). 

הריבית תעלה לכל היותר פעם אחת

לגבי הריבית כתבו "המדד הגבוה לצד התבססות האינפלציה בתוך יעדה בחודשים האחרונים לא משנה את ההנחה שלנו שהריבית תעלה השנה פעם אחת לכל היותר – בסוף השנה. זאת, על רקע ההתחזקות המשמעותית של השקל מול סל המטבעות לצד שינוי הכיוון שעשו הבנקים המרכזיים בעולם והקו המתון שנקט נגיד בנק ישראל במסיבת העיתונאים האחרונה".

העלייה בשכר תתמתן

עוד נכתב, "מדד אמון הצרכנים של הלמ"ס הראה שיפור במרץ, המדד מעט מעל לרמתו הממוצעת בשנתיים האחרונות. עיקר הסיבה לשיפור נובע מאופטימיות גבוהה של משקי הבית לגבי השיפור באבטלה. למרות העלייה באופטימיות של משקי הבית בנושא התעסוקה, סך המשרות הפנויות במשק נותר יציב במרץ (על פי נתונים מנוכים עונתיות), אך זאת לאחר עדכון כלפי מטה של נתוני החודשיים הקודמים, כך שב-12 החודשים האחרונים נרשמה ירידה של 5 אחוזים בסך המשרות. הנתונים מחזקים על הערכתנו שקצב הגידול בשכר הממוצע בסקטור העסקי יתמתן במהלך השנה, דבר שיכול למתן גם את האינפלציה".

הריבית בארצות הברית לא תשתנה בחצי השנה הקרובה

לגבי העולם אמרו שהם מאמינים שהריבית בארה"ב לא תשתנה לפחות בחצי השנה הקרובה, והבנק ימשיך להיות מעומעם לגבי המהלך הבא.

"הפרוטוקולים מהחלטת הריבית האחרונה של הבנק המרכזי הראו שמרבית חברי הוועדה מאמינים כי ההאטה בכלכלה בתחילת השנה הינה זמנית. אך הם חלוקים בדעתם לגבי המהלך הבא של הריבית; חלק מעריכים שהריבית תעלה בהמשך השנה אך אחרים מאמינים שהיא אף תרד. אנו מאמינים שהריבית לא תשתנה לפחות בחצי השנה הקרובה, והבנק ימשיך להיות מעומעם לגבי המהלך הבא, לפחות עד שיתפרסמו נתוני הצמיחה לרבעון השני".

סין מתאוששת

"נתוני היצוא בסין רשמו התאוששות במרץ (לאחר חופשת ראש השנה) כאשר היצוא זינק ב-12 החודשים האחרונים ב-13 אחוזים, טוב מהצפי, אך היבוא התכווץ ב-7.6 אחוזים, כך העודף המסחרי עלה במהירות ל-32.7 מיליארד דולר. למרות השיפור ביצוא, כאשר משווים את הרבעון הראשון השנה לתקופה המקבילה אשתקד נרשם רק גידול צנוע, אינדיקציה לחולשה בסחר העולמי. השיפור בסנטימנט החברות בסוף הרבעון, לצד התמיכה הממשלתית מתחילת השנה והתגברות הסיכויים להסכם בין ארה"ב לסין מגבירים את הסיכויים שנראה שיפור ברבעונים הבאים. במקביל, נתוני האשראי במרץ היו גבוהים מהצפי, והם איתות להשפעה החיובית של המדיניות המרחיבה של הממשלה".

הראל ביטוח – זכתה במכרז הביטוח הסיעודי של קופת חולים כללית

מחירי הדירות – לאן?