חדשות    

הראל פיננסים מעריכים כי אפיק המניות יתאפיין בתנודתיות; המגמה תישאר חיובית

בתחזית השבועית של החברה לשוק ההון, נכתב כי התחזית של בנק ישראל שהריבית לא תעלה לפחות עד 2016, תומכת בעיקר באג"ח הארוך שממשיך לתפקד היטב

בתחזית השבועית שמפרסמת הראל לשוק ההון, מציינים כי השוק המקומי ממשיך לבלוט לחיוב גם בשבוע החולף וגם בחודש האחרון. ת"א 25 עלה מתחילת השנה ביותר מ-9% והוא מתבלט כאחד המדדים הטובים בעולם (לשם השוואה, S&P הניב ממתחילת שנה 6.4%, בדומה לבורסות באיטליה וספרד שרשמו את הביצועים הטובים באירופה). כמעט מחצית התשואה במדדים הישראלים הושגה בחודש ספטמבר, כפי שקרה גם ב-2013. הראל מציינים כי במבט לאחור, ספטמבר 2013 לא היה החודש היחיד שבו רשם המדד המקומי קפיצה כזו. ביחד עם המחירים היחסיים של השוק המקומי, תומכים הגורמים האלה בהמשך החשיפה הגדולה לשוק המקומי בכל תיק השקעות מנייתי.

בנוסף צוין, כי השווקים בעולם סגרו שבוע שני ברציפות של ירידות, כאשר התיקון שבא בעקבות נתוני המקרו הטובים בארה"ב לא שינה את המגמה. ראסל 2000 השלים בשבוע החולף ירידה של 10% בחצי השנה האחרונה – מה שמציב אותו תחת ההגדרה הטכנית של "תיקון". לצדו, בלטו לרעה השווקים המתעוררים שבחודש האחרון חלקם, כמו ברזיל וטורקיה, ירדו כ 10% יחד עם היחלשות של המטבעות שם. עוד מצוין, כי בברזיל אתמול נערך הסיבוב הראשון בבחירות לנשיאות וההערכה היא כי יידרש סיבוב שני להכרעה (יתקיים ב-26 באוקטובר). הירידות האלה גם גרמו ליציאת כספים בהיקפים גדולים מ-ETF על השווקים האלה, אך מי שאופטימי לגביהם זו עשויה להיות הזדמנות כניסה טובה.

לפי הסקירה, מסיכום רבעוני עולה כי ברבעון השלישי עלה S&P500 ב-0.6% והשלים בכך שבעה רבעונים רצופים של עליות. רצף כזה לא היה מאז 1998, מה שעשוי להסביר חלק מהחששות לגבי תיקון צפוי בשוקי המניות. עם זאת, נתוני התעסוקה שפורסמו בסוף השבוע והיו טובים מהצפוי מעידים על חוסנה של הכלכלה ועשויים להמשיך לתמוך בשוק. גם עונת הדו"חות שצפויה להתחיל השבוע עשויה להשפיע לטובה, בעיקר בגלל שהציפיות ממנה נמוכות מאוד – מה שיוצר פוטנציאל להפתעות חיוביות. נכון לרגע זה, הצפי הוא שחברות S&P500 ידווחו על עלייה של 4.9% בממוצע ברווחים, לעומת צמיחה של 10% ברבעון השני.

באשר לתיק השקעות, מציינים הראל כי התחזית של בנק ישראל שהריבית לא תעלה לפחות עד 2016 תומכת בעיקר באג"ח הארוך שממשיך לתפקד היטב. גם בשבוע החולף עלה ממשלתי שקלי 0142 בכ-1% והשלים עלייה של כמעט 28% מתחילת השנה. עם זאת, ככל שהתשואות יורדות רמות הסיכון בחלק זה הולכות ועולות. למרות הביצועים החזקים של החלק הארוך, בעיתוי הנוכחי איננו ממליצים על הארכה של המח"מ. אנו שומרים על מח"מ של כ-4 שנים באפיק השקלי ו-3 שנים בצמוד. למרות העובדה שהמדדים הקרובים צפויים להיות נמוכים מאוד, ההערכה של הראל, (הנתמכת גם בדעה של בנק ישראל) הינה כי כי תיבלם הירידה בציפיות האינפלציה בתקופה הקרובה וייתכן כי הן אפילו יעלו תומכת בחשיפה זו. משקל הצמודים בתיק האג"ח 45%, לעומת 55% לאפיק השקלי.