הראל פיננסים: עליית הריבית בארה"ב תידחה בגלל האומיקרון
חדשות    

הראל פיננסים: עליית הריבית בארה"ב תידחה בגלל האומיקרון

עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים. צילום: יונתן בלום

בעקבות הזן החדש של נגיף הקורונה, אומיקרון, עליית הריבית בארה"ב צפויה להידחות לספטמבר 2022. כך מעריכים כלכלני הראל פיננסים בסקירה שבועית. לדבריהם, ריבית בנק ישראל נותרה ללא שינוי וגם היא לא עומדת לעלות בקרוב, מה שתומך בחשיפה לאג"ח ולמניות מקומיות.

בהראל פיננסים אומרים כי המניות בישראל ממשיכות להפגין עוצמה בהובלת מניות הערך, הנהנות מתמחור נוח ומתשואת דיבידנד גבוהה. לדבריהם, היערכות מהירה לזן האומיקרון מייצרת הערכה כי הכלכלה תישאר פתוחה  באופן יחסי למדינות אחרות.

באשר לסקטורים ספציפיים אומרים בהראל כי הבנקים פרסמו דוחות מצוינים עם דיבידנדים נאים והקטנת הפרשות לחובות בעייתיים. לדבריהם, מניות הבנקים ממשיכות לבלוט בביצועים ומומלצות גם במבט קדימה.

לגבי הנדל"ן אומרים בהראל כי אחרי מהלך חזק של סקטור הבנייה, מניות הנדל"ן המניב המקומיות סוגרות פערים. ההקלות של בנק ישראל תומכות בחברות הבנייה ויעודדו רכישת דירות, והענף נהנה מקפיצה בביקוש לדירות ומעליית מחירים של 9.2% בשנה האחרונה.

לדבי האפיק הסולידי אומרים בהראל כי למרות האכזבה ממדד המחירים, הם ממשיכים לשמור על חשיפה מאוזנת בין שקלים לצמודים, וכי כרגע יש עדיפות לאג"ח בישראל על פני אג"ח חו"ל.

באשר לאפיק הקונצרני, אג"ח של בנקים וביטוח נסחרות במרווחי שפל, ולכן כלכלני הראל נותנים עדיפות לאג"ח של חברות ריאליות ולמוצרים בעלי פיזור רחב ככל האפשר המשלבים את האפיק הצמוד לצד השקלי.

לגבי חו"ל, אומרים בהראל כי מניות של חברות גדולות המחלקות דיבידנד ומתאפיינות בתנודתיות נמוכה מפגינות ביצועים טובים וצפויות להציג צמיחה חזקה יותר עם חזרת הכלכלות לפעילות רגילה. לדבריהם, למי במבקש להתמקד בסקטורים שעשויים ליהנות מהתפרצות הזן החדש מומלץ להתמקד בתחומים כמו עבודה מהבית, בריאות דיגיטלית, גיימינג וסטרימינג. מי שלא רוצים להמר על סקטור בודד, מומלץ שיגדילו פיזור דרך מדדים כמו S&P500, נאסד"ק ומדדי All Market.

לגבי הדולר אומרים בהראל כי על רקע עליית התשואות באג"ח חו"ל בשל הצפי לעליית הריבית, ניתן לנצל את העובדה שאג"ח בישראל נסחרות בתשואה גבוהה יותר ולייצר תיק דולרי באמצעות אג"ח ישראלי וחשיפה לדולר בנגזרים.