חדשות    

הרבה לפני קווי המטרו: במשרד התחבורה שואפים לתחנות כמו בלונדון

קווי המטרו המתוכננים בגלילות ובחולון יהיו מערכת תחבורה ציבורית נגישה לסוגים שונים של כלי רכב

בינתיים אין תקציב לשלושת קווי המטרו המתוכננים, בין היתר משום שבלי ממשלת קבע אין תקציב, אבל התחנות בתכנון. כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס"  במשרד התחבורה מקדמים יוזמה להקים בצומת גלילות ובצומת חולון שני טרמינלים עצומים שיהוו שערים, צפוני ודרומי, למטרופולין תל אביב, ואליהם יגיעו קווי הרכבת הקלה, קווי המטרו, מסילות הרכבת הכבדה וקווי אוטובוס.

כבר לפני כשנה דנה הוועדה לתשתיות לאומיות בשלושת קווי המטרו .המרוויחים מהתוכניות הם אזור גלילות וצומת חולון, שצריכים להתאים את עצמם גם לקווים מתחת לקרקע וכנראה ייצרו אזורי ביקוש חדשים.
במשרד התחבורה מספרים כי המחקרים מראים שכדי שאנשים יעברו מרכב פרטי לתחבורה ציבורית דרושה קישוריות בין האמצעים, לעבור מאמצעי תחבורה אחד לשני בצורה נוחה ומזמינה.  הכוונה היא שהנגישות בין תחנות הרכבת לתחנות האוטובוס או למסופי רכבים קלים תהיה פשוטה יותר מהיום.

הטרמינלים החדשים, בגלילות ובחולון, יהיו כמה מבנים בין היתר בתת הקרקע ומעל הקרקע, שכל אחד מהם משרת מערכת תחבורה אחת או יותר, והחיבורים ביניהם הם ברחוב או מתחת  לקרקע.

במשרד התחבורה  שמים להם למודל את תחנת קינגס קרוס בלונדון, שם מתחברים 3 או 4 קווי מטרו, תחנת רכבת שמשרתת את אנגליה, רכבות בינלאומיות ותחנות אוטובוס מסביב.  עוד מוסיפים שהם מקווים לראות פיתוח נדל"ן שישמש לתעסוקה. מי שתוהה מתי יצוצו הקווים הראשונים, במשרד התחבורה אומרים שאלו יגיעו רק ב-2030.

בצומת חולון צופים  שמתחם התחנה יוקם לפני קו המטרו, ואילו בגלילות קווי המטרו יחלו לפני שייבנה כל המתחם. התקציב  150 מיליארד שקל על כל המערכת הזאת. הסכום הזה לא כולל את כל הטרמינלים, במשרד התחבורה צופים כי גם חלק מהכסף יגיע מעליית ערך הנדל"ן. בלונדון למשל חלק מאלה שנהנים מהפרויקט התחבורתי, צריכים להשקיע במערכת התחבורה, מסכמים במשרד.