חדשות    

הרוב קונים בגדים באינטרנט ומחזירים אותם

pixabay

מחקר שיזמה חברת Yotpo הישראלית,שסקר  2,000 צרכניות וצרכני אופנה אונליין בארה"ב, גילה ששיעור גבוה מהצרכנים מחזיר  בגדים שנקנו ברשת.  66% מצרכני הבגדים  הודו כי הם מזמינים יותר בגדים מהנדרש להם,כ די שיוכלו להחזיר חלק מהם אחרי שמדדו אותם. לכן מזמינים אותו בגד בכמה מידות.

היקף ההחזרות השנתי של הקונים בארה"ב מגיע גם ל-1,000 דולר ויותר. מהמחקר עולה  כי בשנה האחרונה בלבד,רוב הקונים החזירו למוכרים פריטים בשווי של 50-500 דולר. כ-4% החזירו פריטים בשווי של יותר מ-1,000 דולר.

עבור המוכרים  זה נזק כלכלי עצום. היקף ההחזרות השנתי הסתכם ב-350 מיליארד דולר נכון ל-2017, כאשר אחד מתוך 10 קונים בארה"ב (כ-90%) הודה כי החזיר לפחות מוצר אחד בשנה האחרונה.

מי שבעיקר מחזיר בגדים הם בני 29-39, דור הוואי שהוא גם צרכן עיקרי של אופנה ברשת. נוסף לעניין המידה מחזירים בגדים בגלל איכות ירודה או  בגד לא תואם למה שהוצג באתר. וטווח הביטחון של הקונים הוא קניות עודפות. הצרכנים מעדיפים גם לקנות מחנויות מותג מאשר חנויות כמו אמזון או איביי.עוד 90% ציינו כי הם היו מתחברים למועדון חברים של מותגים שהם מחבבים; 93% ציינו כי הם יעדיפו לקנות יותר ממותג שמעניק להם הטבות. ההטבות יכולות לבוא בדמות משלוח חינם או פריטים שמותגים רק לחברי המועדון, ובעיקר, הצרכנים מחפשים אחר יחס מועדף, כלומר להיות בסטטוס של צרכן VIP.

מדיניות החזרה אמזון

אמזון מאפשרת להחזיר כל מוצר שנרכש דרכה עד 30 ימים מקבלת החבילה. גם אם היה בשימוש וגם אם התקלקל.אופן ההחזרה הוא פשוט ביותר, ועובד בצורה דומה בכל אתרי האמזון השונים.

מדיניות החזרה אסוס

  • אם ביצעתם רכישה באמצעות קוד ההנחה  IL17  ואתם מעוניינים להחזיר חלק מהפריטים שהוזמנו, שימו לב שאם עלות הפריטים הכוללת (לפני ההנחה) תרד מתחת לסכום חיוב המכס (כלומר 50 פאונד או 75 דולר),הזיכוי הכספי שתקבלו ירד גם הוא, למעשה מפסידים את ההנחה. כך למשל: בואו נניח שרכשתם פריטים בעלות של 100 דולר, ואחרי קוד ההנחה סך התשלום עמד על 83 דולר. הפריט שאותו אתם מעוניינים להחזיר עולה 60 דולר. בגלל שסכום הפריטים ירד כעת ל-40 דולר, הזיכוי שתקבלו יעמוד על 43 דולר.
  • אם שילמתם מע”מ על החבילה ואתם מחזירים אותה, מגיע לכם החזר. .
  • החבילה שמגיעה מ- ASOS תהיה תמיד חבילה סטנדרטית (בדרך כלל מדובר בשקית אפורה או קופסת קרטון- תלוי בגודל וכובד הפריטים שהזמנתם). באמצעות חבילה זו יש לבצע את ההחזר- לכן חשוב לא לקרוע את החבילה  אלא לפתוח את החבילה לפי הסימון. אם לא ניתן לעשות שימוש חוזר בחבילה, תצטרכו לקנות בדואר מארז חדש (וכמובן לשלם עבורו.
  • אסוס משתדלים להחזיר את כספכם תוך 14 ימי עסקים מרגע הגעת החבילה אליהם.
  • אסוס מאפשרים לבצע את ההחזר עד 45 ימים מרגע קבלת החבילה, כאשר אם החזרתם תוך 28 ימים תקבלו החזר כספי מלא, ואם החזרתם תוך 29-45 ימים תקבלו זיכוי כספי לשימוש בקניה הבאה באתר. כמו כן, מותר להחזיר רק פריטים במצב חדש (מותר למדוד אבל לא ללבוש ממש ואז לנסות להחזיר), ופריטים שיש עליהם מדבקה הגיינית (כמו למשל בגדי ים ותחתונים)- אסור להוריד את המדבקה.

מדינית החזרה איביי

באיביי המוכר קובע את מדיניות ההזחרה והוא יכול לבחור:

  • לאשר באופן אוטומטי או ידני בקשות להחזרת פריט – המוכרים בוחרים כיצד
  • להציע זיכויים אוטומטיים ולהציע לקונים לשמור את הפריט אצלם
  • לבחור את תווית השילוח המועדפת על המוכרין לצורך החזרת הפריט בידי הקונה
  • לנתב זיכויים לכתובות ספציפיות
  • להציע החלפה בפריט זהה (Replacement) או החלפה בפריט שונה במחיר דומה (Exchange)
  • לכלול RMAs ועלות החזרה למלאי

חברת Yotpo מנהלת פלטפורמת שיווק דיגיטלית שהוטמעה בכ-10,000 חנויות מקוונות. הפלטפורמה מבוססת על קידום של חוות-דעת והמלצות שכותבים לקוחות במדיה החברתית ובאתרים בפני קונים פוטנציאלים חדשים על בסיס בינה מלאכותית המנתחת חתכים ומאפיינים דומים. החברה הוקמה על-ידי עומרי כהן ותומר תגרין, המשמש כמנכ"ל, והיא מעסיקה כ-300 עובדים במשרדים בתל-אביב, בניו יורק ובלונדון.

ראש בראש: איך לקנות בגדים- חנויות מול קניות אונליין

איך לפתוח חנות בגדים, כמה זה עולה וכמה מסוכן?