חדשות    

הממשלה אישרה את הרפורמה בפנסיה ובביטוחי הבריאות; תפעל להפחתת עלויות ניהול המוצר הפנסיוני

ממשלת ישראל אישרה את הרפורמה בפנסיה להורדת עלויות ניהול המוצר הפנסיוני ואסדרת תחום ביטוחי הבריאות

ממשלת ישראל אישרה את תקציב המדינה והתכנית הכלכלית לשנים 2015-2016, ואישרה בין היתר את הרפורמה בפנסיה ובתחום ביטוח הבריאות.

בין היתר אישרה הממשלה לנקוט בצעדים להפחתת עלויות ניהול המוצר הפנסיוני: לשם הפחתת דמי הניהול באמצעות צמצום העלויות שכרוכות בניהול המוצרים הפנסיוניים וצמצום ניגודי עניינים בשוק הפצת המוצרים הפנסיונים, הוחלט לתקן את חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (ייעוץ, שיווק ומערכת סליקה פנסיוניים), התשס"ה-2005, בהתאם לעקרונות המופיעים בחוברת השינויים המבניים.

כמו כן, החליטה הממשלה לפעול לאסדרת תחום ביטוחי הבריאות והתכניות לשירותי בריאות נוספים. ביצוע צעדים להסדרת שוק ביטוחי הבריאות הפרטיים אשר יורידו את יוקר המחייה, יבלמו את עליית ההוצאה הפרטית על בריאות ויבטיחו את חוסנה של מערכת הבריאות הציבורית.

מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד: "רפורמות ושינויים מבניים הם הבסיס למשק מתפתח וצומח. בבניית התקציב הצלחנו לשלב שמירה על מסגרות התקציב ויעד גירעון הנמוך מ- 3%, ביחד עם רפורמות משמעותיות שייתנו מענה הן לשינויים מבניים במשק, הן ליוקר המחיה, לצמצום האי שוויון ולהגברת הפריון".

הממונה על התקציבים, אמיר לוי: "תקציב המדינה והתכנית הכלכלית מתבססים על צמצום אי השוויון בחלוקת משאבים לאומיים, עידוד הצמיחה והפחתת יוקר המחיה. השנה, בה חוק ההסדרים חוגג יום הולדת 30, הצגנו רפורמות חשובות למשק ולאזרח הישראלי, שיובילו להגדלת הצמיחה".