חדשות    

הרשות להגנת הצרכן קונסת את הוט מובייל בכמיליון שקל; חייבה עבור מוצרים שכביכול ניתנו כמתנה

הרשות להגנת הצרכן היא גוף עם שיניים. אם אתם מרגישים שעבדו עליכם, כדאי מאד לפנות אליהם ולהגיש תלונה. הפעם זו "הוט מובייל" שחוטפת מהרשות.

סוכני המכירות הממולחים של הוט מובייל "דחפו" ללקוחותיה מוצרים נוספים במסווה של מתנה ותיאלץ לשלם בשל כך קנס בסך של כמליון שקל לרשות.

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה להוט מוביל על כוונתה להטיל עליה עיצום כספי בסך 965 אלף שקל. כוונת החיוב נשלחה למנכ"ל חברת הוט מובייל. יודגש כי לחברה קיימת זכות טיעון על פי הוראות חוק הגנת הצרכן לטעון הן כנגד הכוונה להטיל עיצום כספי והן לעניין סכומו וזאת בתוך 45 ימים ממועד מסירת ההודעה.

לחברה אין הפרות קודמות ולכן העיצום הכספי הופחת ב 20% בהתאם לתקנות הגנת הצרכן (במקור הסכום היה 1.2 מיליון שקל ופחת ל-965 אלף שקל).

החקירה החלה בעקבות מידע מודיעיני שהגיע לרשות, ותלונות שהתקבלו מצרכנים כנגד הוט מובייל. התלונות עסקו בדבר מכירת מוצרי קצה שהוצגו כחלק מהוזלה כוללת במסלול התעריפים. המכירה נעשתה באמצעות פניית נציגי השירות של הוט מובייל במרכזי השירות ובאמצעות נציגים טלפוניים. אלו הציעו לצרכנים להפחית את עלויות המנוי בכפוף "לקבלת" מוצרי קצה (טאבלטים, אוזניות, מצלמות וכו') ללא עלות כך שעלות החבילה הכוללת תהיה לרוב זהה לעלויות המינוי טרם השדרוג או נמוכה ממנה. בפועל, הצרכנים חוייבו עבור מוצרי הקצה הללו.

בנוסף, נציגי המכירות לא החתימו את הצרכנים על חוזי רכישה ו/או לא מסרו העתקים של חוזי הרכישה. כמו כן, לא נאמר לצרכנים כי בעת פתיחת אריזתו של מוצר ע"י נציג השירות, מאבד הצרכן את זכות הביטול.

החברה פנתה אל צרכנים שונים לצורך שיחות מכירה, ברוב שעות היממה, אשר לא פסקו גם לאחר שהצרכנים ביקשו באופן מפורש מהנציגים כי החברה תחדל מפניותיה אליהם.

ענת בן עזרא דוקן, סמנכ"ל אסדרה ומנהל וראש אגף חקירות ומודיעין בפועל, מסרה כי: " הרשות תמשיך להילחם בכל העסקים שעושים שימוש בפרקטיקה מטעה בה מבטיחים לצרכנים מוצרים הניתנים "במתנה" לכאורה ובפועל גובים עבורה תשלום.  זוהי תופעה שיש לעקור מהשורש בכל ענף. ברוב המקרים מדובר בהפרות שנעשו כלפי צרכנים מוחלשים ותמימים שקלים לשכנוע. במקרה של הפרה – הרשות תשתמש בכל הכלים העומדים לרשותה ביניהם השתת עיצומים כספיים וכתבי אישום פליליים".

הרשות להגנת הצרכן חוקרת חברה בחשד ששיווקה תוסף מזון תוך כדי הטעיית חולי סרטן

הרשות להגנת הצרכן בפשיטה על מגרשי רכבים – הפרות קשות; הוטלו קנסות במאות אלפי שקלים