חדשות    

השינויים החדשים של פייסבוק ובמוצריה

פייסבוק הציגה את השינויים החדשים ברשת החברתית, במסנג'ר, וואטסאפ ואינסטגרם. מה צפוי לנו?

באירוע המפתחים השנתי שלה הכריזה פייסבוק על שינוי מהותי בעיצוב הפיד,ובעיקר עמודי הקבוצות. כמו כן, עדכנה לגבי שדרוגים לאפליקציות הצ'ט שלה.

מארק צוקרברג, מנכ"ל החברה, דיווח באירוע ששיעור השימוש בקבוצות גבוה מאוד, ומסר שהוא מתכוון להפוך אותן לרכיב מרכזי בחוויית הרשת החברתית כמו תכונת החברים.
העיצוב החדש שהציגה פייסבוק נקי יותר, ובשלב ראשון צפוי להיות זמין רק באפליקציית המובייל ולאחר מכן בגרסת הדפדפן. אחת התכונה שהוסיפה היא סימון פוסט שיקל למצוא אותו – וכך פוסט שרציתם לצפות בו כבר לא ייעלם עם העדכון התכוף של הפיד.
השינוי העיקרי בעיצוב הוא מיקום עמודת הקבוצות במרכז שורת קיצורי הדרך שבראש תצוגת האפליקציות. כך שנכנסים לקבוצה,  כל משתמש מקבל פיד מתואם אישית של עדכונים ופרטים מהקבוצות שבהן הוא חבר. עוד הקבוצות יספקו כלי גילוי תוכן, גילוי משתמשים, גילוי קבוצות חדשות בתחומים דומים בחלוקה לאזור גאוגרפי או לנושא הקבוצה ועוד. בעמוד האירועים יהיו כלים לאיתור אירועים דומים בחתכים דמוגרפיים שונים.

לדעת פייסבוק, האירועים והקבוצות יוצרים את עיקר העניין בקהילות המקוונות שלה. "ישנן מיליוני קבוצות פעילות בפייסבוק. כשאנשים מוצאים את הקבוצה הנכונה, היא הופכת לחלק מרכזי בפייסבוק עבורם", אמר צוקרברג. "כיום יש יותר מ-400 מיליון איש בקבוצות פעילות ומשמעותיות".

הרשת החברתית הציגה גם תוספות לאפליקציית ווטסאפ שבבעלותה, הפעם הדגש הוא על עסקים. אחת מהן היא תכונת קטלוגים, שתאפשר לארגונים להציג מוצרים בממשק ייעודי באפליקציה ולשווק באמצעותה ישירות; אחרת היא פלטפורמת התשלום של החברה, שנבחנה בהודו וצפויה להתרחב לשווקים נוספים.

במסנג'ר הוסיפה פייסבוק יכולת צפייה משותפת בווידאו וכן שיפרה את המהירות. באינסטגרם שוקלים להעביר את המוקד מהלייקים לצפייה בתוכן באמצעות הסתרת הלייקים בתמונות ובסרטונים. בינתיים הניסוי מתבצע רק בקנדה.

רשות המסים מעוניינת להטיל מס על פייסבוק וגוגל במיליוני שקלים

הערכות – פייסבוק תדווח הערב על ירידה ברווח