לימודים    

התארים שאחריהם הכי קל למצוא עבודה – ארצות הברית

מעודכן ל-12/2019

אתר careerexplorer הוא אתר שחוקר קריירות מכמה היבטים, התאמה אישית, משכורות, סיפוק מהעבודה, צמיחה בתחום, דרישות השכלה ועוד. אחד המדדים שהוא בודק הוא שיעורי תעסוקה תוך יכולת לבדוק גם תארים נדרשים. האתר אומנם נכון לארצות הברית, אך מקצועות רבים הם אוניברסליים ודרושים גם בישראל.

בארצות הברית התואר שבו יש הכי הרבה תעסוקה הוא אקטואריה – – שימוש במדע ובסטטיסטיקה לבעיות חברתיות ונפוץ בעיקר בתחום הביטוח והפיננסים. המשכורת היא 62 אלף דולר בשנה ושיעור התעסוקה 89%, עם זאת סיפוק מהעבודה הוא ממוצע: 3 מתוך 5..

אחריו עם שכר של 60 אלף דולר בשנה מהנדסי מחשבים  עם 88% שיעור תעסוקה, עם מעט יותר סיפוק 3.3 מתוך 5. במקום השלישי בארצות הברית בשכר הרבה יותר נמוך, 30 אלף דולר בשנה, הוראה,  אך עם שיעור תעסוקה של 88%. עם זאת הסיפוק מהעבודה הוא 2.8 בלבד מתוך חמש.

במקום הרביעי הנדסת חומרים, העוסקת בגילוי ובעיצוב חומרים חדשים, שם שיעור התעסוקה הוא 87% והמשכורת 60 אלף דולר בשנה. גם כאן הסיפוק מהעבודה ממוצע 3.1. במקום החמישי בוטניקה, כיום התחום עוסק המון בהיבטים טכנולוגיים כמו הנדסה גנטית והנדסת קרקע, בארצות הברית המשכורת  היא 37 אלף דולר בשנה  ושיעור התעסוקה שם 86%. הסיפוק 3.2.

אחרי בוטניקה הנדסה כימית עם שכר של 65 אלף שקל בשנה וכן שיעור תעסוקה של 86%. הסיפוק מהעבודה ממוצע: 3.  במקום השביעי הנדסת נפט, שפחות רלוונטית לישראל חסרת הנפט, אבל למי ששוקל ללמוד בארצות הברית השכר הממוצע גבוה מאוד 110 אלף שקל בשנה. במקום השמיני מהנדסי חשמל עם 60 אלף דולר בשנה ו-86% שיעור תעסוקה. אחריהם מהנדסי מכונות עם 85% שיעור תעסוקה וגם 60 אלף דולר בשנה. סוגרים את העשירייה מהנדסי אווירונוטאיקה גם עם 85% תעסוקה  ו-60 אלף דולר בשנה. להם הסיפוק הגבוה מהעבודה בעשירייה הראשונה: 3.5. תחומים שאינם הנדסה הנמצאים במקומות גבוהים הם חינוך, בעיקר מורים בבית ספר יסודי ופסיכולוגיים חינוכיים עם 80% תעסוקה.

פחות גברים מסיימים תארים

מה התארים הכי משתלמים ששווים את ההשקעה