התורים יתקצרו: נתב"ג בדרך להפוך לדיגיטלי ב-2023
חדשות    

התורים יתקצרו: נתב"ג בדרך להפוך לדיגיטלי ב-2023

מעודכן ל-08/2022

נמל התעופה בן גוריון יהפוך לדיגיטלי בתחילת שנת 2023. כך הודיעה רשות שדות התעופה בראשות חגי טופולנסקי. עלות הפרויקט כולו מוערכת ב-50 מיליון שקל.

משמעות המהלך היא שהנוסעים ינהלו את תהליך היציאה לחו"ל באופן כמעט עצמאי, הבידוק הביטחוני הראשוני (ארזתם לבד?) יבוטל, והתורים הארוכים לצ'ק אין יתקצרו במידה משמעותית.

כיום, לאחר ההתאוששות ממשבר הקורונה, כל ההליכים שקשורים לנסיעות לחו"ל התארכו מאוד, כמעט בצורה בלתי נסבלת. אנשים רבים שעזבו את מקומות העבודה הרלוונטיים לתחום בעיצומו של המשבר, בגלל הסגרים והצמצום בפעילות, לא שבו, והתחום כולו סובל ממחסור חמור בכוח אדם. החל מקביעת תאריך לחידוש דרכון – הליך שבעבר היה לוקח כמה ימים התארך לחודשים רבים (מה זה דרכון דיגיטלי?) , ועד התורים הבלתי נגמרים בשדות התעופה בגלל מחסור בעובדים.

במסגרת הדיגיטציה של נתב"ג, יוצבו בנמלך התעופה עמדות לשירות הנוסעים שבהן יהיה משקל לשקילת המזוודות וגם אפשרות חיוב למשקל היתר שנקבע על ידי חברות התעופה. כמו כן, הנוסעים יוכלו להדפיס את תג ומדבקות למזוודה ("באג טאג") כדי לאפשר שליחה עצמאית של המזוודה לבטן המטוס. תג המזוודה (ה"באג טאג") ייסרק בסמוך למסועי השליחה העצמאית (ה"דרופ אוף") ולאחר סריקת הקוד – המזוודה תישלח ישירות לבטן המטוס. כמו כן, בעמדות יתאפשר גם לבצע רישום לטיסה (צ'ק אין) באופן עצמאי במקום.

לאחר שליחת המזוודות, ימשיכו הנוסעים כמו היום לעמדת בידוק מטען היד לקראת העלייה למטוס, לביקורת הגבולות שגם היא ברובה דיגיטלית ומשם למתחם הדיוטי פרי.

ברשות ישאירו גם אפשרות לביצוע צ'ק אי אנושי בדלפקים.

מרשות שדות התעופה נמסר: "רשות שדות התעופה תפעיל צוותי משימה כדי להבטיח רמת שירות טובה לנוסעים ולמזער את השפעת החוויות הפחות נעימות, שעליהן אנו לומדים מניטור קבוע ומדידות זמנים בימי עומס ובכלל. חדשנות הינה גורם מפתח כדי להעשיר את חווית הנוסע. הליך ביקורת הגבולות בנתב"ג כיום הינו ממוכן כולו ומאפשר לעבור את בקורת הגבולות בסריקת דרכון ומעבר ישיר לאולם ה'דיוטי פרי ליותר מ-90% מהנוסעים".

הזמנתם כרטיס, ארזתם לבד, ואז הטיסה בוטלה: מה מגיע לכם וכמה

ביטוח נסיעות לחו"ל – כל מה שצריך לדעת