התפקידים השונים של רואה חשבון
תוכן ממומן    

התפקידים השונים של רואה חשבון

pixabay

רואה חשבון הוא איש מקצוע שהינו בעל הסמכה לבצע פעולות הקשורות לניהול של דו"חות כספיים וטיפול בנושאים הקשורים לייעוץ מס ולניהול.
רו"ח מתמחה בין היתר בנושאים כמו: מימון, חשבונאות, מיסים, ביקורת חשבונאית ונושאים רבים נוספים, אשר מהווים חלק שוטף בניהול של עסק, מכל ענף ובכל סדר גודל.
בשביל שרואה חשבון אכן יוכל להתחיל ולהעניק שירותים בתחום, הוא חייב להחזיק ברישיון אשר מונפק על ידי מועצת רואי החשבון בישראל.
כמובן, שבכדי לקבל את ההסמכה, על רואה החשבון לעשות דרך ובין היתר: להיות בוגר של תואר ראשון בתחום של לימודי חשבונאות, לאחר סיום הלימודים בהצלחה ועמידה בכל מחויבויות התואר, יש לעבור התמחות אשר אורכת שנתיים.

תחומי ההתמחות של רואה חשבון
לא לחינם רואה החשבון עבור הכשרה כה ארוכה ודרשנית, בסופו של התהליך הוא אמור להחזיק בידע נרחב במגוון רחב של תחומים ובין היתר בתחומים הבאים:

  • מיסוי – תחום זה נוגע לייצוג של בתי עסק מול רשויות המס – כאשר, רואה החשבון אחראי על הגשת דוחות תקופתיים והצהרות הון.
  • החזרים – רואה חשבון מתמחה בכל מה שקשור לנושא של קבלת החזרי מס הן עבור שכירים והן עבור עצמאיים.
  • הנהלת חשבונות – רואה חשבון אחראי על הענקת שירותים שונים לעסק ובין היתר גם תשלום משכורות, חשבות שכר, תשלומים לעובדים, הפקת תלושים ועוד..
  • ייעוץ מס – מתן ייעוץ לגבי היבטי מיסוי שונים ועוד..
  • ייעוץ פיננסי – בכדי שעסק יוכל להתנהל בצורה נכונה ויעילה, יש לבדוק בצורה מעמיקה את ניהול הכספים של העסק והענקת ייעוץ מקצועי לגורמים הרלוונטיים.

כמובן, שרואה חשבון מהווה במקרים רבים גם כיועץ אישי ואפילו איש סודו של בעל העסק או מנכל החברה ולכן, קיימת חשיבות גבוהה לבחור את אותו איש מקצוע בתבונה.

באלו מקרים יעלה הצורך בשירותיו של רואה חשבון?
הצורך בשירותיו של רואה חשבון, יכול לעלות כאמור, אצל כל עסק, בכל ענף ובכל סדר גודל.
ככל שהעסק הינו גדול יותר והרווחים שלו גדולים יותר, כך הצורך של שירותי החשבונאות יהיה גבוה יותר וכחלק מכך, קיימת חשיבות גבוהה יותר לבחור את אותו רואה החשבון בקפידה – ולוודא, שהוא אכן מתאים לבצע את העבודה עבור עסקים בסדרי הגודל המדוברים.
רואה חשבון, יכול להוות כנכס לעסק לכל אורך "חייו" החל משלב ההקמה – וכל הבירוקרטיה אשר מהווה חלק בלתי נפרד מהתהליך וכאמור, גם בהמשך החיים של בית העסק.
רואה חשבון, יהיה כאמור, זה שיעניק את הדיווחים הנדרשים אל הרשויות והגורמים הרלוונטיים השונים, הוא זה שינהל את הכספים, ידאג להתנהלות מול הספקים, הבנקים וגורמים רבים נוספים – ומהסיבה הזאת, בחירה ברואה חשבון מקצועי ומנוסה, שניתן לסמוך עליו "בעיניים עצומות" יכולה להיות בחירה אשר תטמון בחובה הרבה שקט נפשי עבור בעל העסק.

להבטיח את הבחירה הנכונה
אם אתם מעוניינים בשירותיו של רואה חשבון, קיימת חשיבות גבוהה כאמור לבחור את רואה החשבון בתבונה. בהליך הבחירה, חשוב לשים דגש על פרמטרים כמו: שנות הניסיון של רואה החשבון, רשימת הלקוחות שלו, אם קיימת אפשרות לקבל המלצות אמינות על אותו רואה חשבון – דבר זה יוכל לסייע במידה רבה בביצוע הבחירה.
כמובן, שקיימת חשיבות גבוהה לקבוע שיחת ייעוץ ראשוני עם אותו רואה חשבון ולהגיע לפגישה עם רשימת שאלות מוכנה – כאשר, התשובות על אותו השאלות, יאפשרו לקבל את התמונה המלאה לגבי אותו רואה חשבון ולבדוק גם את הנושא של החיבור האישי והאמינות, אשר גם להם תהיה חשיבות גבוהה בבחינת התאמת איש המקצוע.