שוק ההון    

וואן רוכשת את אדוונטק ב-24 מיליון שקל

וואן טכנולוגיות ממשיעכה במסע הרכישות. חברת שירותי המחשוב (IT ) רוכשת את אדוונטק טכנולוגיותהמשווקת ומטמיעה מוצרי תוכנה ובמתן שירותי מחשוב לארגונים. תמורת הרכישה מסתכמת ב-24 מיליון שקל.

 

החברה הנרכשת מעסיקה כ-200 עובדים ומתמחה בפתרונות התוכנה הארגונית SAP ובתחום התשתיות של אורקל. לאדוונטק שנמחקה מהמסחר בבורסה לפני כארבע שנים,  מאות לקוחות, ובהם בנק הפועלים, סלקום וצה"ל. וואן מציינת שבכוונתה להמשיך את פעילותה של אדוונטק ולהרחיב את היצע המוצרים והשירותים שבאפשרות קבוצת וואן להציע ללקוחות. העסקה כפופה לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים.

וואן צפוייה לממן את הרכישה ממקורותיה העצמאיים בשילוב מקורות חיצוניים. בסוף הרבעון השלישי היו בקופת החברה 90  מיליון שקל במזומן. הסכום הזה ישמש גם את הרכישה שדווחה לאחרונה – Sense BI Solutions בתמורה ל-23 מיליון שקל.

הכנסות אדוונטק במחצית הראשונה הסתכמו ב-47.1 מיליון שקל – ירידה של 3.5% ביחס למחצית המקבילה ב-2017. הרווח הסתכם ב-1.6 מיליון שקל – עלייה מ-0.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

"רכישת אדוונטק מצטרפת לרכישות נוספות שביצענו בשנה האחרונה, שממצבות את One1 כחברה המובילה בענף ה-IT בישראל", מסר, עם ההודעה על הרכישה, מנכ"ל וואן, שי אוזון. "אדוונטק היא חברה עם יכולות מקצועיות ותרבות ארגונית שמאוד מתאימות לוואן, והיא תמשיך לתפקד כחברה עצמאית בקבוצה. אני משוכנע שבעקבות הרכישה נמשיך לבסס ולחזק את מרכז הידע המקצועי ביותר בארץ בתחום התוכנה העסקית לארגונים".

זאב ינאי, מנכ"ל אדוונטק, אמר במקביל לפרסום הרכישה – "ענף המחשוב עובר שינויים מהירים, וצורכי הלקוחות המשתנים תדיר מחייבים את ספקי ה-IT להיערך במהירות למתן פתרונות טכנולוגיים וחדשניים. על רקע זה, החיבור שלנו עם וואן הוא צעד מתבקש".

וואן טכנולוגיות רוכשת 90% מסנס בי אי סולושנס בתמורה ל-23.5 מיליון שקל

וואן טכנולויות – ההכנסות ירדו ל-327 מיליון שקל; ירידה גם ב-EBITDA ל-24.8 מיליון שקל