שוק ההון    

ויקטורי צפויה לדווח על תוצאות טובות ברבעון הרביעי של 2017

אייל רביד, ויקטורי

ויקטורי תפרסם דוחות כספים לרבעון הרביעי ביום שני ה-19 למרץ. להערכת אנליסט לאומי שוקי הון, גיל דטנר, הדוחות יהיו טובים – "החברה צפויה להציג דוחות טובים, כאשר ברבעון הרביעי רשתות המזון אמורות ליהנות מהשפעה עונתית חיובית" כעותב דטנר ומוסיף –

"מכירות. בתשעת החודשים הראשונים של השנה, החברה הציגה תוצאות טובות בשורת ההכנסות – בהשוואה לשוק. אנו מצפים לראות המשך של המגמה החיובית, עם צמיחה של 16% בהכנסות. הצמיחה נובעת מגידול של כ-12% בשטחי המסחר, ו-4% במכירות למ"ר. הגידול במכירות למ"ר מבוסס על כך שבשלושת הרבעונים הראשונים של 2017, הרשת הציגה גידול של 1.6% במכירות בחנויות זהות, ולאור פתיחת חנויות חדשות עם מכירות למ"ר גבוהות, כמו החנות בשבעת הכוכבים.

"רווחיות. בניגוד למגמה במכירות, המגמה ברווחיות ב-2017 הייתה מאכזבת. בתשעת החודשים הראשונים של השנה, הרווחיות התפעולית ירדה מ-2.7% ל-2.5%. החברה הסבירה את ההרעה בהשתתפות לא מוצלחת (שגם הופסקה) במועדוני לקוחות, וכתוצאה מהשקעה בפעילות המקוונת החדשה. אנו חוזים יציבות ברווחיות מול הרבעון המקביל, ואם נראה שיפור של ממש, השוק צפוי להגיב בחיוב.

"רווח נקי. למרות השיפור ברווח, הרווח הנקי צפוי לרדת – בשל הכנסה חד פעמית ברבעון המקביל, שנבעה ממכירת נכס.

"מאחר ומניות רשתות המזון לא מתומחרות בחסר, הרי שלדעתנו תידרש הפתעה לטובה על מנת שהמניה תגיב בחיוב. עם זאת, לדעתנו השוק עדיין לא מתמחר את שיפור התנאים שהחברה השיגה מול ישראכרט".