שוק ההון    

ויקטורי תקנה את עצמה ב-10 מיליון שקל

אייל רביד, ויקטורי

רשת המרכולים ויקטורי בשליטת משפחת רביד, יוצאת בתוכנית רכישה עצמית בהיקף של עשרה מיליון שקל. הסיבה, לפי החברה, היא השער הנמוך של המניה ובנזילות החברה.

לדעת ויקטורי, תוכנית הרכישה העצמית  היא הזדמנות עסקית המהווה חלופה לתרות הנזילות של החברה. החברה טענה גם  כי תוכנית הרכישה העצמית היא הבעת באמון בחברה ובפעילותה וביצועה עשוי לשפר את תשואת ההון לבעלי המניות של החברה.

עוד השבוע נודע כי החברה מנהלת מו״מ עם נחום ביתן, על רכישת 10 סניפים של יינות ביתן ומגה. המו״מ בין הצדדים במבוי סתום בינתיים, בגלל גובה התמורה שתשלם ויקטורי לביתן. הרשת רוצה לשלם, כ-100 מיליון שקל, בעוד ביתן מבקש עבור הסניפים 150 מיליון שקל.

זה היה רבעון חיובי לוויקטורי שעלתה בשיעור 6.5% במכירות שהסתכמו ב-447 מיליון שקל. זאת, בעיקר לאור עיתוי החג, פתיחת חנויות חדשות ועליה של 2.2% במכירות חנויות זהות. את הרבעון חתמה החברה עם עליה של 1.6% ברווח הנקי שצמח ל-8.4 מיליון שקל.

בחודש שעבר מידרוג הותירה על כנו דירוג A2.il לאג"ח שהנפיקה ויקטורי – אופק הדירוג יציב. בניתוח כתבה:

"החברה בעלת היקף פעילות בסדר גודל בינוני, עם מחזור פעילות של כ – 1.67 מיליארד שקל בשנת 2018 ורשת חנויות רחבה המונה כ- 50 סניפים בסמוך למועד דוח זה. החברה מחזיקה בנתח שוק קטן יחסית בענף קמעונאות המזון של כ-3.75%. לרשת ויקטורי מיצוב עסקי ושיווקי הולם בקטגוריית הדיסקאונט בה היא פועלת. אלו מייצרים לויקטורי יכולת ייצור הכנסות ורווחיות סבירה ביחס לענף ויציבה לאורך זמן. החברה הוכיחה יכולת ביצוע גבוהה כפי שהודגם בשנים האחרונות עם שילוב והקמה של 21 סניפים מתחילת שנת 2016, בהם סניפים שנרכשו מרשת מגה. צמיחת הרשת גובתה בצמיחה

פנימית של המכירות החל משנת 2017, עם גידול מתון במכירות חנויות זהות. הפידיון למ"ר הציג צמיחה בשנת 2018, לראשונה לאחר מספר שנים".

לאומי שוקי הון מורידים את ההמלצה על ויקטורי