תוכן ממומן    

זהירות פוליש לרצפה – תוצאה סבירה או מרשימה? אל תתפשרו על פוליש ממוצע

קרדיט FREEPIK

הרצפה משפיעה על חלל הנכס כולו – איך תדעו אם איש המקצוע המגיע לבצע אצלכם פוליש הוא אכן מקצוען ואיך לבחור מבצע אמין בעל ניסיון וכישורים מתאימים.

פוליש לרצפה בין אם ישנה או חדשה היא פעולה שיש לעשות במומחיות ובדיוק רב. גם אנחנו לא ידענו עד כמה העניין קריטי עד שגילינו מה יכול לקרות שפוליש משתבש ואינו מבוצע כראוי. אז מעבר לכך שהתוצאה במקום להיות מרשימה ומעוררת התפעלות כמו שהיא אמורה נותרת ברמה סבירה, ישנם נזקים הנגרמים לרצפות המחמירים את מצבה. חשוב להבין שפוליש מקצועי יתן תחושה של חידוש הרצפה לחלוטין, הרבה מעבר לניקיון. יש המזמינים פוליש לאחר ששיפצו את הבית או בית העסק וזאת על מנת להוריד חומרי בנייה או שיפוץ שלא יורדים בדרך אחרת ומשאירים מראה מאובק תמידי. יש הזמנות לפוליש שמטרתן לחדש רצפה פגומה וישנה כך שתראה כחדשה וזאת מבלי הצורך לשפץ ולהחליף רצפות. אנחנו בעד. כל מה שיכול להציל את האדם מתקופת שיפוץ מעיקה מקבל אצלנו חיזוק חיובי.

אז מה גילינו? כאשר "נופלים" על אנשי מקצוע שאינם מקצוענים כלל, מעבר לתוצאה סבירה ניתן ממש לקבל תוצאה הפוכה. אנשים מדווחים על פגמים ברצפות שלא היו לפני כן, כמו גם שריטות והפרשי גבהים.

מה סוד הפוליש ולמה לא גילו לנו?

פוליש נתפש בעייני רבים כפעולת ניקיון שבעזרת חומרים מסוימים מבריקה את הרצפה והקסם קורה. יש שמנסים לייצר בעצמם תוצאה כשל רצפה שעברה פוליש לרצפה על ידי שימוש בחומרים השואפים להברקה אך לרוב המטרה נכשלת. פעולת הפוליש ולעתים הליטוש, מורידה שכבה דקה מהרצפה ובכך חושפת שכבה חדשה, חלקה נקייה ובוהקת. פעולה שמזכירה יותר פילינג לעור רק על מרצפות. למעשה למרות שפעולת הפוליש יחסית זריזה ולרוב מסתכמת ביום עבודה היא מורכבת משחשבנו. מכונת הפוליש היא חלק קטן בתכנית העל לחידוש הרצפה. מצטרף לחגיגה סוג הדיסק שצריך להיות מותאם לסוג הרצפה כך שיהיה חזק דיו על מנת לחולל שינוי אך עדין מספיק על מנת לא לפגוע בה. כנ"ל לגבי התאמת חומרי הניקוי המוחדרים לפי השלבים הרצויים, הגלגל קרצוף וצבעו ולבסוף אופן תפעול המכונה על מנת ליצור שכבה אחידה ללא סימני משיכה או דחיפה וללא הפרשי גבהים.. וזאת על מנת לחסוך כספים על ניסיונות שניים וזמן על סיפורים בהמשכים. אז אנחנו ממליצים לכו עם מקצוענים.

בשביל זה יש חברים: תזהרו מחברות לא מוסמכות

חברת פוליש ברקת המובילה בתחום מסכמת מה נדרש על מנת להיות חברה אחראית – חברה שלוקחת את עצמה ברציניות תיתן אחריות על טיב עבודתה כמו גם הסבר מפורט על מה היא כוללת ומה המחיר ובלי הפתעות של עלויות לא מדוברות. חברה טובה עובדת עם שקיפות מלאה והסבר פשוט בגובה העיניים על התהליך וכל שלביו והתאמתו לרצפה הספציפית שלך ולמטרה. לא כל פוליש מחויב בהברקה ולא כל הברקה בליטוש. המקצועיות היא גם בהתאמת הדרך לרצון הלקוח וכמובן בתפעול התהליך עצמו. בגדול לא להתבייש לבקש לראות עבודות קודמות, המלצות וכל שנידרש על מנת להרגיש בטוחים שהרצפה שלכם בידיים שהן כבר מלוטשות בתחום. הרבה פעמים שומעים על משפחה וחברים שרוצים לעזור אבל פוליש בידיים לא מקצועיות לרוב מזיק ולכן עדיף להזמין את החברים לכוס קפה לחנוך את הרצפה החדשה.

מרוב פוליש לא רואים את הרצפה

כאשר פוליד לרצפה מתבצע בצורה טובה אתם לא תזהו את הרצפה שלכם. נכון שיש המאמינים כי "אין קיצורי דרך" אבל במקרה של פוליש לרצפה יש! אם אתם לפני שיפוץ או רוצים לרענן את הנכס שלכם, או למכור נכס ביתר קלות, יש קיצור דרך מהיר וזול וזהו פוליש. ניסינו להוציא את החתול מהשק אבל לא מצאנו מינוסים – הן מבחינת מחיר והן מבחינת התוצאה המתקבלת והשינוי החד משמעי בכל הקשור אל חידוש הרצפות. אפילו נסתכן ונאמר כי זהו הפתרון הטוב ביותר שמצאנו למטרה של שינוי פני חלל הנכס כולו בעלות זעומה ותוך זמן קצר. אז אם אתם כבר לא יכולים להסתכל על הרצפה הישנה שלכם, אם כבר ניסיתם להוריד את האבקה הלבנה שכל הזמן חוזרת מהרצפה החדשה שלכם, תדעו שיש דרך קלה וזולה ולא תמיד מה שיקר יותר טוב יותר.

איך מוצאים את האחד?

כמה סוגי פוליש יש ואיך משדכים את הפוליש הנכון לרצפה שלך? אפשר להתבלבל מרוב אפשרויות. בין סוגי הפוליש ישנם המוכרים והטובים ביותר כמו:

פוליש ווקס – פוליש זה הוא מהוותיקים והידועים בתחום ומסיבה טובה. פוליש זה בעצם נותן לרצפה את הברק המיוחד בזכותו התפרסמה פעולת הפוליש ובנוסף הוא עוזר להגן על המרצפות ועל האריחים משריטות ופגיעות שעלולות לקרות עקב גרירת רהיטים או נפילתם. עצה שקיבלנו ונעביר הלאה – שטיחונים מתחת לרהיטים מאפשרת הגנה מרבית.

סוג פוליש נוסף יהיה פוליש קריסטל – למעשה הרבה מתבלבלים בין פוליש ווקס לפוליש קריסטל ובצדק. מסתבר כי פוליש קריסטל היינו פוליש לרצפה במהלכו מחדירים את חומר המגנזיום אל הרצפות ככה שיכנסו לעומק ולחריצים המחברים בין המרצפות.  בדומה אל פוליש הווקס גם הקריסטל מספק הגנה ובהחלט נותן מראה מבריק, מצוחצח וחדיש לרצפה עליה נעשתה פעולת הפוליש.  בעצם פוליש זה ממוקד יותר וניתן לעשות אותו באופן חד פעמי בשונה מהווקס שיש לחזור עליו כמה פעמים

פוליש וליטוש לשיש ולאבן – היום ניתן לעשות פוליש לכל סוג של משטח מלבד משטח שעשוי מחומרים סינתטיים. יש אפשרות להגיע לחידוש מלא ומראה שיקי ומרשים. יש אפשרות לייצר מרקם חלק או מחוספס וטבעי בהתאם למטרתך ולטעמך האישי.

ישנם סוגי פוליש נוספים אך בסופו של כל פוליש ישנה תוצאה מרשימה במידה ונעשה כראוי. לאחר סקר שוק קל תראו כי ניתן להשיג ייעוץ חינם והכוונה לסוג הפוליש המתאים לסוג הרצפה שלך כבר מהשיחה הראשונה.