חדשות    

"זוגות צעירים ומשפרי דיור הסתערו על שוק הדיור מחשש לעליית מחירים"

גורמים בשוק הנדל"ן מגיבים לנתוני הלמ"ס בדבר הכמות המבוקשת של דירות חדשות, ומעריכים כי "זוגות צעירים ומשפרי דיור הסתערו על שוק הדיור מחשש לעליית מחירים"

גורמים בשוק הנדל"ן מגיבים לנתוני הלמ"ס בדבר העלייה בשיעור הכמות המבוקשת של דירות חדשות, ומעריכים כי "זוגות צעירים ומשפרי דיור הסתערו על השוק מחשש לעליית מחירים".

לדברי יוסי אברהמי: "חודש יוני התאפיין בפאניקה בשל מדיניות שגויה של שר האוצר. העלייה החדה ברכישת דירות בחודש יוני נבעה מלחץ של המשקיעים בשל הקדמת העלאת המיסוי. הדבר גרם לצמצום היצע הדירות בישראל ב-20%-30% תוך מספר ימים. הצעד החפוז של שר האוצר העמיק את משבר הדיור מכיוון שברוב אזורי הארץ ההיצע לא גדל. באילת למשל לא היו בשנים האחרונות מכרזים למרות הביקושים לדירות בעיר. הצצה בנתוני הלמ"ס מלמדים כי בשנת 2007 הוחל לבנות באילת כ-400 יח"ד וכיום התחלות הבנייה בעיר עומדות של 6 דירות בלבד. זה מה שיוצר עליית מחירים לא המשקיעים".

ערן רולס יו״ר מרכז הבניה ציין כי "למרות שהבהלה לדירות ביוני נוצרה בעיקר בגלל הקדמת העלאת מס הרכישה על ידי כחלון ראינו שזה לא השפיע רק על המשקיעים. גם זוגות צעירים ומשפרי דיור הסתערו על השוק מחשש לעליית מחירים. הבהלה גם לא הסתיימה ביום העלאת מס הרכישה. ליריד הדירות הארצי שערכנו בסוף החודש המשיכו להגיע רוכשים רבים לרבות משקיעים שאמרו שימשיכו לחפש דירות להשקעה למרות תוספת המס. נראה כי עצם הפניית הזרקור של האוצר לכל נושא הדירות להשקעה יצר ביקושים יוצאי דופן שהמשיכו גם בחודש יולי. הפתרון לכך הוא היצע, היצע, היצע. רק הגדלת ההיצע בסדר גודל של 20,000 דירות בשנה יביא לשינוי"

לדברי שייקה נפחא, סמנכ"ל חברת אפי קפיטל אמר "המציאות הזו הביאה לכך שבחודש אחד מכרנו 147 דירות, לעומת 16 דירות בחודש רגיל.  בכל טירוף המכירות למשקיעים הופתענו לראות כמות לא מבוטלת של זוגות צעירים שגם מיהרו לקנות מכיוון שהם לא ממש הבינו אם החוק הזה יחול עליהם או לא".