חדשות    

זום אינפו רוכשת את הסטארטאפ הישראלי קורוס תמורת 575 מיליון דולר

גים בנטון – צילום: יחצ

מעודכן ל-07/2021

קורוס פיתחה מערכת מבוססת בינה מלאכותית שמנתחת שיחות מכירה הרכישה תביא לצמיחה משמעותית של זום אינפו האמריקאית, תגדיל את תזרים המזומנים של החברה ותביא להתרחבות השוק הפוטנציאלי שלה לכ-70 מיליארד דולר

חברת המודיעין העסקי זום אינפו (ZoomInfo) הודיעה היום כי תרכוש את הסטארטאפ הישראלי  קורוס (Chorus.ai) שפיתח מערכת שמנתחת שיחות מכירה באמצעות בינה מלאכותית, תמורת 575 מיליון דולר.

על פי ההסכם, זום אינפו תרכוש את הנכסים וההתחייבויות של קורוס תמורת כ-575 מיליון דולר בעסקת מזומן. הרכישה צפויה להביא לצמיחה משמעותית, ולהגדיל את רווחי התפעול ואת תזרים המזומנים החיובי של החברה כבר במחצית השנייה של שנת 2022. בנוסף, הרכישה תביא להתרחבות השוק הפוטנציאלי של זום אינפו לכ-70 מיליארד דולר. הפלטפורמה של זום אינפו משמשת כיום יותר מ-20,000 צוותי שיווק ומכירות ברחבי העולם. הרכישה של קורוס תוסיף קטגוריה חדשה של תובנות בפלטפורמה של זום אינפו, והיא תסייע לצוותי השיווק והמכירות לאתר ולהגיע ללקוחות חדשים. במסגרת הרכישה, יצטרפו 200 עובדי קורוס לזום אינפו, והמנכ"ל, ג'ים בנטון, ימונה לסגן נשיא בכיר בזום אינפו וישמש כמנהל תחום מוצרים חדשים.

חברת זום אינפו שנסחרת בנאסדק בשווי שוק של 20 מיליארד דולר, מספקת פלטפורמה לאיתור ושימור מידע עסקי עבור ארגונים. הפלטפורמה מאפשרת למחלקות השיווק והמכירות לאתר מידע עשיר על ארגונים ואנשי מפתח בארגונים אלה, ובכך מקצרת זמני מחקר ושימור מידע ומאפשרת למקד קמפיינים שיווקיים וגם לאתר מועמדים מתאימים לגיוס. הטכנולוגיה, שמבוססת על בינה מלאכותית, מזהה מגמות בעולם העבודה כמו תפקידים חדשים בשוק ומעבר בין תפקידים. החברה מונה כ- 1800 עובדים במספר סניפים בארה״ב. מרכז הפיתוח של זום אינפו נמצא ברעננה ומונה מעל ל- 300 עובדים, מתוכם כ-240 אנשי פיתוח.

המערכת של קורוס מקליטה את כל שיחות המכירה, מתמללת אותן, ולאחר מכן מבצעת ניתוח של הנאמר בהן. לאחר הניתוח המערכת מסוגלת להפיק תובנות ולשלוח אותן לאנשי המכירות והמנהלים שלהם. החברה נוסדה ב-2015 על ידי רועי רענני, שכיהן כמנכ”ל ונשיא החברה, מיכה בריקסטון וראסל לוי. עם לקוחות החברה נמנות חברות כמו Qualtrics ,Marketo וגם .Adobe  עד היום גייסה החברה 100 מיליון דולר. לחברה כ-200 עובדי בכל רחבי העולם, כ-40 מהם יושבים במשרדי החברה בתל אביב.

הנרי צ'אק, מייסד ומנכ"ל זום אינפו, מסר: "הרכישה של קורוס היא עוד צעד בדרך להגשמת החזון שלנו – לספק פלטפורמה מודרנית שתאגד את המודיעין שוק היעיל ביותר, עם תוכנת ניהול נתונים מקיפה. הנתונים הם הבסיס של הכלכלה החדשה, הם מאפשרים לקבל החלטות עסקיות בזמן אמת, ליצור הצעות ערך מותאמות אישית ללקוחות ולייצר יתרון תחרותי. אנחנו משקיעים משאבים עצומים בתחום הנתונים ורואים בו את אחד ממנועי הצמיחה החשובים ביותר שלנו כחברה".

ג'ים בנטין, מנכ"ל קורוס, אמר: "אנו שמחים על ההזדמנות לשלב כוחות עם זום אינפו ולספק מודיעין לצוותי השיווק והמכירות. לזום אינפו חזון נועז, לספק פלטפורמה ברמה עולמית המאפשרת לחברות להגיע לביצועים טובים יותר ולהכנסות גדולות יותר. ל- Chorus.ai יש תפקיד חיוני במימוש חזון זה, בזכות הטכנולוגיה שלה המנתחת אינטראקציות מול לקוחות בזמן אמת ומספקת מידע קריטי על ניהול אותם ממשקים בין צוותי המכירות ללקוחות ."

שנת 2019 היא שנת האקזיטים