חדשות    

זכויות הבנייה בקריית אריה בפ"ת יגדלו ל-600%

רוצים לעבוד בקריית אריה?  בעלי הקרקעות בשכונה בפתח תקווה קיבלו זכויות בנייה רחבות היקף לתעסוקה ומסחר שתצרף את פתח תקווה לאזורי התעסוקה המבוקשים כמו בתל אביב, בני ברק ורמת גן. התוכנית תכלול את כל אזור התעשייה קריית אריה, בשטח של  כ־2,237 דונם, והוא יכלול מגדלים ותוספת זכויות בנייה של כ־2.2 מיליון מ"ר, כך שבסך הכל שטח המתחם יעמוד על 5.8 מיליון מ"ר.

 זכויות הבנייה הן עד 600% ומאפשרות  שימושים כמו  תעשייה, תעסוקה, משרדים, תעשייה עתירת ידע והייטק, מסחר, שירותים רפואיים, בילוי פנאי ונופש, תרבות.

עוד מתוכננים בה שימושים ציבוריים, לצד שימור מתחמים לתעשייה מסורתית. יתר על כן, התוכנית מאפשרת לבנות עד 40 קומות לאורך צירים מרכזיים כמו ז'בוטינסקי ולאורך כביש 4 וגם בלב אזור התעסוקה לאורך רחוב אבשלום גיסין. עוד מתוכנן ברחוב גיסין פארק עם חזיתות מסחריות

נראה שפתח תקווה מתקנאה בהצלחת שכנתה בני ברק, עיר שלא סומנה כאזור תעסוקה וכעת מתחרה ברמת גן ובתל אביב על חברות הייטק, ובין היתר באמצעות זכויות בנייה מופלגות. לצדן קיימים כיום חמישה אזורי תעסוקה מטרופוליניים המאושרים בתוכנית המתאר המחוזית (תמ"מ) ומהווים עוגנים תעסוקתיים במחוז: ראשון לציון, פתח תקווה, נתניה, ראש העין, רחובות־נס ציונה ורמלה־גזר־מודיעין.

אבל מה עם סיכויי הצלחה?   בתל אביב, העיר המובילה בתחום המשרדי, כדי להשלים  אכלוס של מיליון מ"ר יידרש למעלה מעשור. פתח תקווה שרק מנסה את כוחה בתחום המשרדים תיאלץ לעבוד קשה הרבה יותר כדי להגיע למצב כזה. על פי הערכות שטח משרדים בהיקף כזה  בפתח תקווה יאוכלס רק לאחר15   שנה, רק אם כל  המתחם נבנה ויש מספיק ביקושים. וזה לא פשוט, העובדים לא רוצים להגיע לפתח תקווה. ופתח תקווה תיאלץ להתחרות בשאר מתחמי המשרדים בערים השונות. נציין גם כי דמי השכירות נחשבים נמוכים בהשוואה לתל אביב, אך גבוהים בהשוואה לערים אחרות במעגל השני והשלישי בפתח תקווה דמי השכירות הם 73 שקל למ"ר, לעומת ממוצע של 48 שקל בראש העין, 67 שקל בכפר סבא, 57 שקל בנתניה ו־71 שקל ברעננה.

לפי יו"ר הוועדה המחוזית מרכז, שירה ברנד: "מתחם התעסוקה קריית אריה מהווה עוגן תעסוקתי וכלכלי חשוב עבור תושבי האזור. התוכנית החדשה תגדיל באופן משמעותי את שיעור התעסוקה בפתח תקווה והאזור, תוך מתן מענה לצורכי העיר לנוכח הגידול הצפוי באוכלוסייתה".
על קריית אריה
קריית אריה הוא אזור תעשייה הממוקם במערב העיר פתח תקווה. הוא תחום מדרום על ידי ציר ז'בוטינסקי, ממערב על ידי כביש 4, מצפון על ידי בית העלמין ירקון ומחלף תקווה וממזרח על ידי דרך הרב מלכה וחלקה המזרחי של שכונת אם המושבות. שטח אזור התעשייה הוא כ-5,000 דונם, והוא אזור התעשייה הגדול ביותר בפתח תקווה, ואחד הגדולים ביותר בישראל.
 בה כמה מהמקומות המרכזיים בעיר, בהם הקניון הגדול, בית משפט השלום פתח תקווה ומסוף אוטובוסים גדול ("מסוף החרש") שמשמש תחנת קצה לרבים מהקווים העירוניים בפתח תקווה.

WeWork גם בפתח תקווה

כפר גנים ב פתח תקווה – תעודת זהות

אם המושבות החדשה, פתח תקווה – תעודת זהות