שוק ההון    

זנלכל – התחרות הגוברת הביאה לירידה במכירות וברווח הנקי

התחרות הגוברת ומיעוט ימי העבודה בספטמבר הביאו את זנלכל לרשום ירידה חדה במכירות בשיעור של כ-12%. החברה, העוסקת בייצור ושיווק של מוצרי עגבניות וירקות, בעיקר תחת המותג "יכין",סיימה את הרבעון השלישי עם מכירות בסך של כ-50 מיליון שקל לעומת סך של כ- 56.6 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2017 .

במכירות בשוק המקומי רשמה החברה ירידה במכירות בשיעור של כ-12.6% והן הסתכמו בכ-49.2 מיליון שקל לעומת כ-56.2 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2017.

את הירידה במכירות מסבירים בזנלכל בעונתיות, תחרות גוברת מצד המתחרים המקומיים ומצד היבואנים ועיתוי החגים שצמצם את כמות ימי העבודה בהשוואה לאשתקד.

בשורה התחתונה הסתכם הרווח הגולמי של זנלכל בכ-15.3 מיליון שקל המהווים כ-10% ממחזור המכירות, לעומת כ- 18.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אז היווה הרווח הנקי כ-11.2% מסך המכירות באותה תקופה

ברווח הגולמי נרשמה ירידה חדה אף יותר והוא הסתכם בכ-12.8 מיליון שקל המהווים כ-25.5% ממחזור המכירות, לעומת רווח גולמי של כ- 16.7 מיליון שקל ברבעון המקביל שהיוו כ-29.5% מהמכירות.

בזנלכל מסבירים כי שוק שימורי העגבניות והירקות מתאפיין בתקופה האחרונה בעודף היצע ותחרות גוברת מצד הספקים המקומיים. הנהלת החברה מעריכה כי חלה שחיקת מחירים ריאלית בהיקף של כ-2%בקטגוריה. מזנלכל נמסר כי כדי להתאים את המלאי לתמהיל המכירות הקטינה החברה את היקף היצור , בעיקר בתחום העגבניות , מה שפגע ביעילות ועלות היצור הכוללת של מוצריה. שילוב של כל התהליכים גרם לשחיקת הרווחיות הגולמית המצטברת והרבעונית כאחת.

הכנסות שיא של 3.3 מיליארד שקל לשופרסל; רווח תפעולי של 10 מיליון שקל לניו-פארם