חדשות    

חברות כרטיסי האשראי מספקות הלוואות בריבית של 11.2%! אל תתפתו!

מבדיקת מהון להון, אתר המדריכים והמידע בצרכנות פיננסית עולה כי שלוש חברות כרטיסי האשראי הגדולות במשק ישראכרט, לאומי קארד וכאל מספקים ללקוחות הלוואות ואשראי בהיקף כולל של 4.44 מיליארד שקל. כאל היא הגדולה בתחום המימון החוץ בנקאי עם היקף אשראי של 1.89 מיליארד שקל, לאומי קארד היא השנייה לה עם היקף אשראי של 1.86 מיליארד שקל וישראכרט שלישית עם מימון חוץ בנקאי של כ-680 מיליון שקל.

לאומי קארד היא צומחת מבין שלוש החברות, בתחום ההלוואות  החוץ בנקאיות, עם גידול של כ-18% ביחס לשנה קודמת; כאל ירדה בכ-5% וישראכרט עלתה בכ-4%.

המימון החוץ בנקאי הוא יקר בצורה מפורזת; הוא סכנה של ממש לצרכנים ולמשק בכלל. החברות האלו שמחפשות מנועי צמיחה מעבר לתחום כרטיסי האשראי עצמו,מספקים כמעט ללא הבחנה אשראי לפרטיים. מדובר באשראי בסיכון, הרי זה לא מול ביטחונות, שיעבודים וכו';  זו לא הלוואה כמו בבנק שבו מכירים את הלקוח, את ההיסטוריה שלו, את ההחזרים שלו. נכון, יש ידע על לקוחות חוזרים, ועדיין ברמת סיכון גבוה יותר, ולכן החברות האלו מתמחרות את הסיכון בריבית –   הריבית על ההלוואות האלו היא גבוה במיוחד.

בשעה שריבית בנק ישראל ירדה בשנה שעברה ב-1% שלם ל-1.75%, הריבית על ההלוואות האלו עדיין בכמה רמות מעל ריבית בנק ישראל – ריבית ממוצעת של 11.2%! בכאל גובים את הריבית הגבוה במערכת, ריבית ממוצעת  של 12.2% – ללא שינוי ביחס לשנה קודמת. בלאומי קארד הריבית היא 10.3% ירידה לעומת שנה שעברה אז זה היה מעל 11%, ובישראכרט הריבית היא כ-9.8% בעוד ששנה שעברה היא היתה מעל 10%. גם אחרי הירידה בריבית בלאומי קארד וישראכרט, מדובר במספרים מאוד גבוהים ביחס לריבית בבנקים.

 לבדיקה קודמת של מהון להון על הריבית בכרטיסי האשראי