חדשות    

חברות מעליות חשודות בתיאום מחירים

 חברות המעליות, שינדלר, קונה, אלקטרה, צום, כפיר ועלרד  חשודות בתיאום מחירים. רשות התחרות הודיעה כי  שוקלת להגיש נגד החברות ונושאי משרה בכירים בהן כתב אישום, בכפוף לשימוע, בגין הסדר חלוקת שוק ותיאום מחירים ממכתבי השימוע עולה כי בין שינדלר, קונה, אלקטרה, כפיר לבין עלרד היו הסדרי אי-תחרות על לקוחות שאחת מהן סיפקה להם שירות.

רשות התחרות זימנה לשימוע לפני הגשת כתבי אישום, את המנכ"לים של החברות קונה, אלקטרה מעליות, כפיר ועלרד ואת המנכ"ל הקודם של חברת שינדלר. בנוסף, הוזמנו לשימוע גם סמנכ"לים שונים בחברות ונושאי משרה נוספים.

על פי כתב החשדות שנשלח אתמול היו הסדרי אי תחרות בין שינדלר לעלרד, בין קונה לעלרד, בין אלקטרה וצום לעלרד, בין כפיר לעלרד ובין כפיר לשינדלר.

ההסדרים האסורים נמשכו בין החברות שנים ארוכות. כך לדוגמה, ההסדר בין קונה לחברת עלרד נמשך כבר משנת 2013. וההסדר בין עלרד לאלקטרה נמשך לכל המאוחר משנת 2015. הסדרים אלו לא נפסקו לכל הפחות עד לפתיחה בחקירה בשנת 2019.

כתב החשדות מייחס למעורבים הסדרים של אי תחרות שבמסגרתם הסכימו החברות ומנהליהן שלא להתחרות על לקוחות קיימים זו של זו. נציגי החברות השתמשו בקודים כדי להסוות את התיאום. בנוסף תיאמו החברות את הצעות המחיר שיגישו ללקוח שמקבל שירות מחברה מתחרה, ולעיתים אף נתנו הנחיות פנימיות לעובדיהן שלא להגיש כלל הצעה מתחרה. הנציגים השונים הגיעו להסכמות בפגישות, בשיחות ובהודעות ששלחו זה לזה.

הפרשה נחקרה על ידי מחלקת החקירות של רשות התחרות כאשר החקירה הגלויה נפתחה בחודש מרץ 2019. בתום הליך השימוע יוחלט סופית אם להגיש נגד החשודים כתבי-אישום.

למה חלקי החילוף בארץ כה יקרים? רשות התחרות החלה לחקור

רשות ני"ע והממונה על ההגבלים – אלו הצעדים להגברת התחרות בשוק הברוקראז/;