חדשות    

חברת אדמה רכשה 51% ממתקני הייצור של הוייפאנג הסינית

איגנסיו דומינג – צילום: אור פרבוזניק

מעודכן ל-05/2021

הוייפאנג היא מהיצרניות הבולטות בסין למוצרים להגנת הצומח; היקף העסקה נאמד ב-192 מיליון דולר

 חברת אדמה, מהחברות המובילות בתחום הגנת הצומח, השלימה עסקה לרכישת 51% ממתקני הייצור של חברת הוייפאנג, אחת היצרניות המובילות בסין למוצרים להגנת הצומח. בכך ממשיכה החברה הישראלית לחזק את פעילותה באופן משמעותי בשוק הסיני ואת היצע המוצרים הגלובלים שלה. היקף העסקה נאמד ב-192 מיליון דולר.

מדובר בעסקה דו-שלבית שביצעה חברת אדמה, המספקת פתרונות לחקלאים בכל העולם להתמודדות עם עשבים, מזיקים ונגעים:

בשלב הראשון של העסקה, רכשה אדמה בדצמבר 2020 51% ממניות חברת Shanghai Dibai Plant Protection Co. Ltd. ("דיבאי", שעתידה לשנות את שמה לאדמה הוייפאנג שנחאי), שהייתה אז חברה-בת בבעלות מלאה של הוייפאנג, אשר עיקר פעילותה מתמקד במכירה והפצה של מוצרי מפתח מפורמלים להגנת הצומח בסין.

בשלב השני בעסקה שהושלמה עתה, רכשה אדמה 51% ממניות החברה-הבת בבעלותה המלאה של הוייפאנג שנוסדה לאחרונה, ADAMA Huifeng (Jiangsu) Co. Ltd, אשר הוקמה במטרה לאגד את מתקני הסינתזה והפרמול העיקריים של הוייפאנג למוצרים להגנת הצומח.

התמורה הכספית הכוללת בעבור שני שלבי העסקה עומדת על סך של כ-1,224 מיליון יואן (כ-192 מיליון דולר לפי שער החליפין שבתוקף במועד פרסום הודעה זו), מהם:

* כ-48 מיליון דולר (כ-306 מיליון יואן) שולמו עבור שלב 1;

* כ-104 מיליון דולר(כ-663 מיליון יואן) שולמו עבור שלב 2;

* כ-40 מיליון דולר (כ-255 מיליון יואן) מיועדים להבטחת התחייבויותיה העתידיות של הוייפאנג לאחר הסגירה.

בעקבות השלמת שלב 1 ושלב 2, אדמה מחזיקה כיום ב-51%, הן בדיבאי והן בחברת ADAMA Huifeng (Jiangsu) Co. Ltd., שיעור המקנה לה את החזקת הרוב באחת היצרניות המובילות בסין של מוצרים להגנת הצומח, ומחזק משמעותית את נוכחותה המסחרית של אדמה בשוק להגנת הצומח בסין.

באמצעות עסקה זו, אדמה תיהנה עתה מאינטגרציה אנכית וממעמד תחרותי במולקולות גלובליות מרכזיות, אשר צפויות להוביל לצמיחה משמעותית עם מכירתן דרך ערוצי ההפצה הגלובליים של אדמה.

איגנסיו דומינגז, נשיא ומנכ"ל חברת אדמה, מסר: "עם השלמת רכישת החזקת הרוב של הפעילות המסחרית והתפעולית של הוייפאנג, אנו ממוצבים במקום טוב יותר מאי פעם בדרכנו להמשיך ולממש את שאיפותינו לצמוח בסין ובעולם. הנוכחות המסחרית שלנו בסין זוכה לחיזוק משמעותי, כמו גם היכולות התחרותיות התפעוליות של אדמה, התומכות בפעילות בשווקים הגלובליים בהם אנו פועלים.

אנו מברכים את אנשי הוייפאנג עם הצטרפותם למשפחת אדמה, ומצפים להמשך מימוש החזון שלנו ליצירת עסק מוביל בתחום הגנת הצומח בסין".

חברת אדמה תתרום 12 מיליון שקל לאוניברסיטת תל אביב