שוק ההון    

חברת הביומד אנלייבקס תיסחר בבורסה ותצטרף למדד 125

צילום: גוגל

חברת  הבימודאנלייבקס תירשם למסחר בבורסה בתל אביב לצד המסחר בבורסת הנאסד"ק, לאחר שהבורסה לניירות ערך בתל אביב אישרה את רישום מניותיה למסחר החל ב-22 ביולי 2019.

אנלייבקס כבר נסחרת בנאסד"ק בשווי של 262 מיליון דולר והיא צפויה להצטרף למדד ת"א 125  ולמדד חברות הביומד מאוקטובר 2019. אנלייבקס מייצרת תרופות אימונותרפיות לטיפול במחלות מסכנות חיים, בהן ספסיס, שנגרמת כתוצאה מתגובה חיסונית חזקה לזיהום במערכת הדם ועלולה לגרום לכשל רב מערכתי ובמקרים קיצוניים אף למוות; מחלת השתל נגד המאחסן (GVHD) – מחלה שבה תאי מערכת החיסון של הרקמה המושתלת מזהים את הגוף כגורם זר ותוקפים אותו. המחלה שכיחה לאחר השתלת מח עצם או תאי גזע; וכן גידולים מוצקים.

אנלייבקס השלימה בהצלחה ניסוי קליני בחלקו הראשון של השלב השני למניעת מחלת GVHD, וצפויה להתחיל במחצית הראשונה של 2020 בניסוי בשלב השני או שלישי למניעת סיבוכים לאחר השתלת מח עצם.

אנלייבקס התמזגה ברבעון הראשון של 2019 עם חברת ביובלאסט, שהחלה את דרכה בפיתוח לטיפול במחלת OPMD – מחלת ניוון שרירים גנטית שגורמת להיחלשות שרירים כללית מתקדמת וחמורה.

נכון לסוף שנת 2018 החברה טרם הציגה הכנסות  ודיווחה על הפסד תפעולי של כ-5.3 מיליון דולר כשבקופת המזומנים של החברה עמדו כ-9.7 מיליון דולר.

לדברי שי נוביק, יו"ר מועצת המנהלים באנלייבקס: "כחברה ישראלית המתבססת על טכנולוגיה שפותחה בישראל אנו גאים להירשם למסחר גם בתל אביב. ברבעון הראשון של 2019 השלמנו את המיזוג עם ביובלאסט אשר אפשר לנו להירשם למסחר בנאסד"ק. אנו שמחים על כך שהמשקיעים האמריקאים הביעו עניין באנלייבקס ובמוצריה כפי שהדבר משתקף בערך החברה. אנו מקווים כי רישום החברה למסחר בתל אביב יאפשר לאנלייבקס להרחיב את ציבור בעלי המניות בחברה ולאפשר דרך נוחה יותר גם לגופים המוסדיים בישראל להשקיע בחברה ולהיות חלק מתהליך הצמיחה שלה".
איתי בן זאב, מנכ"ל הבורסה לניירות ערך בת"א: "אנו מברכים את חברת אנלייבקס על בחירתה להצטרף לבורסה בתל-אביב ברישום כפול. אנו מאמינים כי לרישום הכפול בתל אביב יתרונות רבים עבור החברה ועבור המשקיעים במניותיה וכי כל חברה ישראלית, גם אם היא נסחרת בחו"ל, צריכה להיות חלק משוק ההון הישראלי. החברות הדואליות המצטרפות לבורסה בתל אביב יוכלו ליהנות באופן פשוט ונוח מהיתרונות של הרחבת מעגל המשקיעים, הארכת שעות המסחר, כניסה למדדי הבורסה ועוד".

אנלייבקס לא תידרש לדיווחים נוספים מעבר לאלה הנדרשים בארה"ב.