שוק ההון    

חברת הביופארם רדהיל תימחק מהבורסה הישראלית בתוך שלושה חודשים

דרור בן אשר, מנכ"ל רדהיל
מעודכן ל-11/2019

חברת הביופארם הפועלת בישראל רדהיל ביופארמה( המפתחת תרופות למחלות דרכי העיכול ונסחרת בבורסה בתל אביב ובנאסד"ק) הודיעה  כי תמחק את מניותיה ממסחר בבורסת תל אביב תוך שלושה חודשים.

בתוך כך החברה מבקשת ממחזיקי המניות הרגילות שלה להמיר את המניות הרגילות למניות הפיקדון האמריקאית של רדהיל (ADS) דרך הבנקים או המתווכים השונים שלהם. המניות האמריקאיות, שכל אחת מהן מייצגת 10 מניות רגילות, ימשיכו להיסחר בנאסד"ק תחת סמל החברה 'RDHL'. החברה הסכים לוותר על דמי המרה והנפקה עבור בעלי מניות שימירו את המניות הרגילות שלהם עד ליום המסחר האחרון בבורסה.

החברה הודיעה על המחיקה 11 יום לאחר שקיבלה את אישור ה-FDA (מינהל המזון והתרופות האמריקני) לשיווק בארה"ב של התרופה טליסיה (Talicia) לטיפול בחיידק העמיד במערכת העיכול.

לאחרונה נודע כי כי חברת קוסמו (Cosmo) האירית, הפועלת גם היא בתחום הגסטרו ונסחרת בבורסה השוויצרית לפי שווי של כ-1.1 מיליארד פרנק שוויצרי, רכשה יותר מ-20% ממניות רדהיל .

במסגרת העסקה בין הצדדים, מקבלת רדהיל בלעדיות על הזכות לשווק בארה"ב את תרופת 'Aemcolo' – תרופה אנטיביוטית שפיתחה קוסמו לטיפול בשלשול הנגרם למטיילים. תמורת זכות זו תשלם רדהיל לקוסמו 12 מיליון דולר במניות.

במסגרת העסקה משקיעה קוסמו ברדהיל 36.3 מיליון דולר ותקבל 15.9% נוספים ממניותיה, כך שבסך הכל היא תחזיק ב-21.7% ממניות רדהיל.

הפסקת מסחר ברדהיל – תוצאות ראשוניות טובות בניסוי שלב 3 להדברת חיידק ה- H. pylori

רדהיל – הכנסות של 2.2 מיליון דולר ברבעון; מצפה לפרסם תוצאות מניסוי ה-TALICIA לפני תום השנה