חברת הביטוח ליברה תשווק פוליסות חיסכון ישירות
חדשות    

חברת הביטוח ליברה תשווק פוליסות חיסכון ישירות

חברת הביטוח הדיגיטלית ליברה שהצטרפה לחברות הביטוח הישירות צפויה לשווק ביטוחי חיים ולהשיק את כלי ההשקעה הפיננסית פוליסות חיסכון פיננסיות.

החברה כברגייסה 8.75 מיליון שקל מבית ההשקעות אלטשולר שחם (2.5%) ויאיר לוינשטיין (מנכ"ל ושותף בחברת הגמל של אלטשולר שחם) שרכש 2.5% נוספים לפי שווי של 175 מיליון שקל לחברת הביטוח, הפועלת זה שנה וחצי בתחום הביטוח הכללי (ביטוחי רכב ודירות).

ההשקה של ביטוחי החיים צפויה ל-2020 כאשר ליברה תנסה להגביר את התחרות בביטוחי החיים שנרכשים תוך משכנתא דרך סוכנויות הביטוח של הבנקים וכן בשיווק ביטוחי חיים טהורים שמשווקות חברות הביטוח. השיווק של ביטוח החיים צפוי להיות דיגיטלי – ללא סוכן –  וליברה תציע מחירים נמוכים במיוחד.

פוליסות חיסכון של ליברה

ליברה צפויה להיכנס גם לתחום העולה של פוליסות החיסכון הפיננסיות, כלי השקה של חברות הביטוח המתחרה בקרנות הנאמנות והתיקים המנוהלים שמשווקים  הבנקים ולהתחרות בהפצת הפוליסות על ידי סוכני הביטוח. גם כאן תציע דמי ניהול מופחתים

כיום דמי הניהול שגובים על פוליסות החיסכון עומדים על סביב 1%. לאחרונה נכנסה לשוק הזה ביטוח ישיר שמציעה פוליסות חיסכון בדמי ניהול מופחתים של 0.5%, אך המחיר הוא תשואות נמוכות יותר.

מלשכת סוכני הביטוח נמסר בתגובה: "הצפת הציבור במכירת פוליסות באמצעים ישירים, או דרך מוקדנים עם הכשרה מינימלית, פוגעת בו בסופו של יום כאשר מגיע המועד שבו צריך לממש את הפוליסה. סוכן הביטוח הוא הגורם המקצועי עם ההכשרה הרלוונטיות ביותר לצורך רכישת פוליסות ביטוח. אין לנו אלא להצר על הניסיון לנופף בעיני הציבור בהצעת מוצרים מורכבים ללא ייעוץ מקצועי וראוי, הצעה אשר פוגעת בסופו של יום בציבור המבוטחים. צר לנו שאלו שבנו את הונם מהסוכנים מפנים כעת עורף בצורה גסה, כשאת המחיר בסופו של יום – ישלם הציבור".

פוליסות חיסכון – הדגמה ליתרונות על פני קרנות הנאמנות

פוליסות חיסכון – יתרונות וחסרונות; האם הן באמת תחליף לקרנות נאמנות?