חדשות    

חברת כרטיסי האשראי הנטענים פלוס קארד הודיעה על הפסקת פעילותה

החברה הצעירה שהוקמה רק לפני כשנה, הודיעה באתר שלה: "האפשרות שלנו להמשיך ולספק שירות טעינות לכרטיסים קיימים נחסמה" ■ "הכספים הצבורים על הכרטיסים מוגנים ויישארו זמינים" – הוסיפו בהודעה בניסיון להרגיע ■ גורמים בשוק מעריכים כי החברה נקלעה לקשיי מימון

חברת פלוס קארד המנפיקה כרטיסי חיוב נטענים, המשמשים תחליף לשימוש במזומן ובאשראי, הפסיקה את פעילותה.

בהודעה המופיעה באתר החברה נכתב "בגלל סיבות שאינן בשליטתנו האפשרות שלנו להמשיך ולספק שירות טעינות לכרטיסים קיימים נחסמה. הכספים הצבורים על הכרטיסים מוגנים ויישארו זמינים לשימושכם". בהמשך נכתב: "אנו פועלים במרץ על מנת לחזור לשגרה בהקדם ונעדכן על כל התפתחות. הנכם מתבקשים לא להעביר אלינו כסף, או להגיע לנקודות הטעינה עד לעדכון כי הבעיה נפתרה". במוקד החברה אין מענה אנושי והשיחות מועברות למוקד השארת הודעות.

החברה הצעירה שהוקמה לפני כשנה בלבד, ניסתה להיכנס לתחום כרטיסי החיוב הנטענים, שוק הנמצא בישראל עדיין בחיתוליו. יותר מחצי מיליון איש בישראל מנהלים את חייהם בעיקר על בסיס מזומנים ואלו כוללים מאות אלפים בעלי חשבון מוגבל, חסרי חשבון בנק, עובדים זרים חוקיים ומסתנני עבודה.

לפלח השוק הזה מנסים להיכנס בשנים האחרונות כרטיסי החיוב הנטענים (prepaid), אותם מטעינים מראש בסכום כסף – בין אם מדובר במשכורת הנטענת על ידי המעסיק ובין אם מדובר בכרטיס שנועד לקניות בארץ ובחו"ל. בארצות הברית ובאירופה כרטיסים כאלו מהווים כ-6% מנתח השוק של כרטיסי החיוב בכלל ומהווים אלטרנטיבה לכרטיסי אשראי עבור חלק לא מבוטל מהאוכלוסייה.

בישראל פועלות כיום ארבע חברות המציעות כרטיסים מסוג זה, רובן באמצעות חברת כרטיסי האשראי הבינלאומית מסטרקארד, אך יש לציין כי לבנקים ולבנק ישראל אין עניין לקדם את השימוש בכרטיסים אלה, שכן הבנקים רואים בכך אלטרנטיבה לחשבון הבנק.

לקריאה נוספת:

כרטיס נטען פלוס קארד – יתרונות וחסרונות