מדריכי צרכנות    

חוויה בשחקים – כל מה שרציתם לדעת על טיסה בכדור פורח

מעודכן ל-07/2019 מעודכן ל-07/2019

לעוף עם הרוח: חולמים לשוט בין אדמה לשמים בכלי הטיס הצבעוני והמיוחד הזה, כשאתם נהנים מנופה של ארצנו הקטנטונת וממשב אוויר מרענן? אפשר בהחלט להגשים את זה! המדריך לטיסה בכדור פורח בשמי ישראל לפניכם

טיסה בכדור פורח היא חוויה קסומה ויוצאת דופן ויש רבים שעבורם היא חלום ילדות. אבל מדובר בפנטזיה שניתנת למימוש – ואפילו כאן, קרוב לבית.

אם אתם מחפשים מחווה רומנטית לבן או בת הזוג, מתנה מקורית ליום הולדת -70 של סבא או זמן איכות מהנה עם הילד, טיסה בכדור פורח בשמי ארצנו הקטנטונת יכולים לסגור לכם את הפינה ולזכות אתכם בחוויה נפלאה.

הבלון הענק שמוכר לרבים מאיתנו מסרטי קולנוע או מספרי ילדים, החל את דרכו בשנת 1783 ככלי טייס ששייט בין ערים ומדינות עד שהפך למונומנט חוויתי-תיירותי. כיום הוא עומד במרכזם של פסטיבלים בינלאומיים שמתמלאים במהירות בקהל שחלקו טורח להגיע במיוחד ממדינות אחרות.

אולם באופן מפתיע, דווקא בישראל חובבת הטרנדים התחום עודנו בחיתוליו. בשנים האחרונות מתנהלת תחרות שקטה בין כמה חברות להפעלת כדורים פורחים, שכל אחת מהן טוענת לבכורה בארץ בענף. כולן מייבאות לארץ את הכדורים, שעלותם מגיעה למאות אלפי שקלים, ממתגות אותם ומשקיעות סכומים לא מבוטלים של כסף על שיווק ופרסום – לרוב דרך האינטרנט.

אז מה בעצם מעכב את הטרנד מלכבוש לבבות מקומיים? כיום משמשים הכדורים הפורחים לטיסות רומנטיות וקבוצתיות באשמורת הבוקר: שעה שרוב בני האדם עדיין נמים במיטותיהם. מזג האוויר ותוואי השטח המוגבלים בארץ, המחיר נושק ל-1,000 שקל לאדם בחלק מהחברות והחשש שכדור פורח יחצה באמצע הטיסה את הגבול לירדן- כל אלה מונעים מהז'אנר מלהפוך לבילוי סופשבוע המועדף על הישראלי הממוצע. חובבי האקסטרים מצד שני, ישתעממו די מהר.

כמה שאלות לפני שיוצאים לדרך:

האם קר במהלך הטיסה בכדור פורח?

הטמפרטורות ברוב זמן הטיסה דומות לאלה ששוררות על הקרקע. לזמן קצר בגובה המרבי יש טמפרטורות קרירות יותר, אך אין זה משמעותי במיוחד. הבגדים שלבשתם בצאתכם מהבית באותו בוקר יספיק לכם גם למהלך הטיסה.

האם ניתן לכוון את הכדור פורח?

את הכדור פורח ניתן לכוון בכיוון האנכי בלבד, ולא ניתן לכוונו לצדדים. לעיתים הטייס נעזר בכך שבגבהים שונים הרוחות נושבות לכיוונים שונים וניתן בעזרת הרוחות לנוע לכיוונים אחרים.

האם חווית הטיסה בכדור פורח מתאימה גם לילדים?

בדרך כלל אנו מגבילים את המשתתפים בטיסה לגילאי 6 ומעלה, אך ניתן לצרף ילדים צעירים יותר אם ראשו של הילד מגיע לדופנות הסל והוא יכול לראות את הנוף.

מתי טסים?

על מנת ליהנות בצורה הטובה ביותר מטיסה בכדור פורח, צריך מזג אוויר יציב ורוח רגועה, ולכן הזמן המתאים והנוח ביותר לכך הוא שעות הבוקר המוקדמות, מיד לאחר הזריחה.

 

בעונת החורף, בימים שבהם מזג האוויר יציב, ישנה גם אפשרות לבצע טיסות שקיעה יפהפיות.

האם  הטיסה בכדור פורח בטוחה?

כדור פורח הוא כלי הטיס הבטוח ביותר בעולם, והטיסה נעשית רק אם כל התנאים מושלמים, על מנת להבטיח טיסה רגועה ובטוחה.

המראה: איפה אפשר לטוס בכדור פורח בישראל וכמה זה עולה?

אזורי הטיסה הפופולארי ביותר הוא עמק יזרעאל ובין הגלבוע לתבור. טיסות מתקיימות גם בנגב הצפוני, בערבה, ברמות יששכר וברמות צבי, בתל אביב ובאילת.

אפשרויות הטיסה כוללות יחיד בקבוצה, זוג שמצורף לזוגות נוספים (כדי למלא סל, אחרת לא משתלם לבעלים להוציא טיסה), וזוג שטס לבדו (וייפרד מאלפי שקלים, תשכחו מלואו קוסט במקרה הזה). ניתן למצוא כמובן מבצעים מוגבלים בזמן אצל החברות. המחיר המקובל הוא כ-1,800-2,000 שקל לזוג שמצטרף לנוסעים נוספים על הסל.

במרבדי הפריחה בדרום הארץ בימים הללו אפשר לחזות בג'יפ, באופניים אבל גם מכדור פורח. חברת "אובר ישראל" מציעה פעילות בת ארבע שעות, שכוללת טיסה מעל שמורת הטבע בתרונות רוחמה שבנגב הצפוני, כוס שמפנייה בסיום כמקובל בעולם וארוחת בוקר בשטח. לפי אתר החברה הטיסות יוצאות בכל ימות השנה, גם משדה בוקר ובגלבוע. 650 שקל לאדם בטיסה באמצע השבוע (בימים אלו, 580 שקל במבצע).

ניתן לשלב את הטיסה עם חבילות צימר או ספא בקיבוץ רוחמה, שייאלצו אתכם להכניס את היד עמוק לארנק ולהיפרד מ-3,000 שקל לערך לזוג באמצע השבוע (ספא וטיסה) ועד כ-6,000 שקל בסופי שבוע (צימר וטיסה). ניתן לקיים גם אירועים עסקיים משולבי טיסה.

בין הגלבוע לתבור תמצאו את הכדורים הפורחים של חברת "לגעת בשמיים" ושל חברת "רייז" שממוקמת בקיבוץ מרחביה מזרחית לעפולה ומציעה שלל סוגים של חבילות טיסה, מהחבילות הרגילות לזוגות ולקבוצות, ועד חבילת בר מצווה, יום הולדת, חבילה כשרה, טיסה פרטית ושובר מתנה (895 שקל).

למתחרים מלגעת בשמיים יש עכשיו מבצע, 590 שקל לנוסע כולל ארוחת בוקר במסעדת קימל בגלבוע. לחברה צי צנוע של חמישה כדורים, עליהם מופקד אלמוג אמיר, מייסד החברה ומראשוני טייסי הכדורים הפורחים בישראל. אזור הטיסה: רמות יששכר ואזור גבעת המורה, כשעה נסיעה ממרכז הארץ, בגובה 5,000 מטר מעל פני הקרקע.

מי שמחפש אטרקציות בגוש דן אולי ישמח לשמוע על הכדור הפורח בגני יהושע בתל אביב, שממריא לגובה 120 מטרים, נצפה מקילומטרים ובלילה נראה כירח מלא ענק.

הכדור מכיל עד כ-30 איש ועולה לאוויר לשיוט יציב בן כ-15 דקות, מספק תצפית מפעימה על כל גוש דן, השרון והרי יהודה לצד הסברים מקוריים על המתרחש בסביבה ובמרחק, ואז נוחת חזרה למטה, אל אותה נקודה.

הכדור הפורח של תל אביב מוגדר ככלי טייס ומלא ב-6,200 מ"ק הליום, עם כושר הרמה של 6 טון. להגברת הריגוש, הותקנה בשליש משטח הכדור רצפה שקופה, שמעצימה את החוויה. העמידה וההליכה על רצפה שקופה בגובה רב כל כך אינה מובנת מאליה, ולכן היא מותקנת רק לאורך כמה מטרים משטח הכדור, ומי שמעדיף לעמוד על רצפה אטומה יכול להשקיף מהצד.

הכדור הפורח של תל אביב פתוח כל השבוע ומחירי הריחוף בו שווים לכל נפש – 55 שקל לילד מגיל שלוש, 80 שקל למבוגר. 70 שקל לתושבי תל אביב.

צימרים בצפון חייבים להיות יקרים? ממש לא בטוח!

קורקינטים בתל אביב – הכל על אפליקציות הקורקינטים החשמליים