חדשות    

חוקרים בריטים: פייסבוק וגוגל צריכות לממן לנו את המחקר

חוקרים בריטים דורשים שענקיות טכנולוגיה כמו פייסבוק וגוגל יממנו מחקר על נזקי הרשתות החברתיות – כך נטען בדוח מחקר פסיכיאטרי. לפי מה שפורסם ב-CNBC, הקולג' המלכותי לפסיכיאטריה  פרסם דו"ח הקורא לממשלה במדינה לאלץ ענקיות טכנולוגיה למסור נתונים לאוניברסיטאות שיעזרו לחוקרים להבין כיצד ילדים ובני נוער מושפעים מתוכן מקוון מזיק.

בדוח מומלץ על מס דיפרנציאלי – באופן יחסי למחזור הכספים. עוד נכתב כי המס ישמש למימון מחקר עצמאי ולחבילות אימון לקלינאים, מורים, ואנשי מקצוע נוספים שעובדים עם ילדים ואנשים צעירים.

בריטניה מתכננת להקים גוף רגולטורי במימון התעשייה שיוכל לפקח על חברות אינטרנט וכן להשית עליהן קנסות כבדים, לחסום את הגישה של משתמשים לאתרים מסוימים וכן להטיל אחריות אישית על מנהלי חברות הטכנולוגיה, על פי הצעות שהוגשו לממשלה. בדוח מוצע שרגולטור זה  יהיה זה שיקבע את המס על הכנסותיהן של החברות הדיגיטליות.בריטניה לא הראשונה שדנה במיסוי חברות הטכנולוגיה הגדולות. בשנה שעברה למשל הטילה צרפת מס בשיעור של 3% על הכנסות של חברות טכנולוגיה – כולל גוגל, אמזון, פייסבוק ואפל – שמקורן במדינה אירופית. גם איטליה דנה במס דיגיטלי, וב-OECD דנים במיסוי שיחליף את השיטה הישנה וישפיע על ענקיות הטכנולוגיה. כעת, לונדון מעוניינת גם ב"מס דיגיטלי" משלה. גם רשות המסים הישראלית הציעה מס על חברות המחזיקות נכסים דיגיטליים בישראל.

הסנטורית שעתידה להתחרות בטראמפ: להגביר את הרגולציה על חברות הטכנולוגיה

שנת 2019 היא שנת האקזיטים