שוק ההון    

חילן מספקת את הסחורה ; תחום התשתיות בירידה

חילן מספקת את הסחורה. החברה העוסקת במתן שירותי שכר ומשאבי אנוש לצד פתרונות כוללים בתחום המחשוב (בעקבות רכישת פעילות נס לפני כשנתיים) דיווחה על רווח של כ-23.3 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה לעומת רווח של 17.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות ברבעון עלו ב-5.5% למעל 300 מיליון שקל כשהגידול בפעילות היה כמעט לאורך כל תחומי הפעילות, ובמיוחד במגזר שיווק מוצרי תוכנה ובתחום שירותי השכר.

הרווח הגולמי הסתכם ברבעון ב-67.9 מיליון שקל (22.6% מההכנסות) לעומת 59.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד (21% מההכנסות), והרווח התפעולי זינק ב-31% ל-33 מיליון שקל.

קצב הרווחים בשורה התחתונה מתקרב ל-100 מיליון שקל, ומדובר במכפיל רווח של כ-12 (שווי החברה – כ-1.2 מיליארד שקל; מניית החברה עולה בעקבות הדוחות ב-1.6%). החברה המובילה בתחום מטריקס נסחרת בכ-1.7 מיליארד שקל על רווחים (מתואמים, אחרי נטרול עודף פחת והפחתות) של כ-120 מיליון שקל – מכפיל רווח של כ-13-14.

בחלוקה למגזרים, בולט תחום הפתרונות העסקיים והפרויקטים עם הכנסות של 166.9 מיליון שקל – עלייה של 4.9% ביחס לרבעון המקביל. הגידול בפעילות נובע פשוט מהעובדה הפשוטה שברבעון הנוכחי היו יותר ימי עבודה מאשר ברבעון המקביל אשתקד (יומיים יותר).

בתחום שירותי שכר, נוכחות ומשאבי אנוש גדלה הפעילות ב-8.6% ל-58.9 מיליון שקל. הנהלת החברה מסבירה כי החל מתחילת השנה מעמידה החברה ללקוחותיה שירותי תפעול פנסיוני – " הגידול בהכנסות הרבעון מקורו בהצטרפות לקוחות לשירותי התפעול הפנסיוני, הצטרפות לקוחות חדשים למערכות החברה החל מינואר, 2016 וכן הרחבה של שירותי הערך של החברה למספר לקוחות ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון הראשון של שנת 2016 מהוות הכנסות המגזר כ-20% מסך ההכנסות על בסיס מאוחד".

הכנסות החברה בתחום שיווק מוצרי תוכנה זינקו ב-58.7% ל-36.4 מיליון שקל, כשהנהלת החברה מסבירה שהורחבו פתרונות התוכנה והמוצרים של הגופים שהיא מייצגת  לצד המשך גידול אורגני.

מנגד, בתחום תשתיות מחשוב חלה ירידה משמעותית של 13% ביחס לשנה שעברה ל-39.4 מיליון שקל. כאן, הנהלת החברה לא מסבירה, וזה קצת אבסורד, דווקא במקום שהכי צריך הסבר (במקום שיש לכאורה בעיה) החברה נמנעת מלספק תשובה.