רכב ותחבורה    

חסמו לכם את החניה הפרטית ? יש פתרון!

חסמו לכם את החניה הפרטית – יש פתרון.  חסימה של חניה פרטית היא תופעה מכוערת שהולכת וגדלה בשנים האחרונות גם על רקע מצוקת החניה במרכז בעיקר בתל אביב.

על רקע הבעיה הזו, תוקנה פקודת התעבורה ומעכשיו ניתן יהיה להתקשר למשטרה והיא תוכל לפנות את החוסם. עד עכשיו הפניות האלו נזרקו לפח, מכיוון שהמשטרה לא יכלה להתערב בחסימה של חניה פרטית (אסור היה לה).

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, אישרה את תיקון פקודת התעבורה שלאפשר למשטרה לבצע אכיפה נגד רכבים שחונים גם בחניונים פרטיים, בתים משותפים ומקומות אחרים המשמשים את הציבור וחוסמים רכבים אחרים. יו"ר הוועדה כבל אמר כי כל נושא חסימת החניות זו אחת ההתנהגויות המקוממות ביותר שיש. חברי הכנסת פרי ומלכיאלי שבו ואמרו כי ההצעות הן תוצאה של אנשים שנחסמים שעות בחניונים ולא יכולים לעשות דבר, והזכירו שבעת הכנת ההצעה לקריאה ראשונה התברר כי 20% מהפניות למוקד 100 עוסקות בתפיסת מקומות חניה.

כמה עולה חניה פרטית? 

חברי הכנסת פרי ומלכיאלי ביקשו להתייחס גם לנושא הסמכת פקחי הרשויות המקומיות לבצע אכיפה. ח"כ מלכיאלי אמר כי לא צריך לחייב את הרשויות, אלא לאפשר לכל רשות להחליט בעצמה אם היא רוצה לטפל בכך. ח"כ יצחק וקנין סיפר כי ממש אתמול החנה את רכבו בחניה של בית מלון וכשחזר לרכב לא יכול היה להיכנס לאליו כי רכב אחר חנה בצמוד. לדבריו, המזל היה שאפשר היה להיכנס למכונית מהצד השני. ח"כ עבד אל חכים חאג' יחיא אמר כי זה שנחסם והמתין שעות לא ירוויח כלום מזה שהחוסם יקבל דוח, והוסיף כי הפתרון הוא לאפשר גרירת הרכב החוסם.

סגנית היועצת המשפטית של משרד התחבורה, עו"ד חוה ראובני, הסבירה כי כבר כיום אסור לחסום כניסה למגרש חניה, והצעת החוק מרחיבה את האיסור גם על שטח פרטי, חניות של בניין משותף ועוד. היא הוסיפה כי לאחר שתאושר הצעת החוק יוכל המשרד לתקן את צו התעבורה ולקבוע את הקנס בגין העבירה, כאשר כיום הקנס על רוב עבירות החניה עומד על 250 שקלים.

היו"ר כבל אמר כי ההצעה תקום ותיפול על אכיפה, שלפי ההצעה תתבצע רק על ידי המשטרה. הוא ביקש לדון בשאלה האם להחיל זאת גם על הרשויות המקומיות, ועו"ד ראובני השיבה כי לאחר שתאושר ההצעה תוכל כל רשות מקומית להחליט אם לקבוע את העבירה גם כחוק עזר עירוני ולבצע אכיפה בעצמה. ראש מדור ייעוץ וחקיקה באגף התנועה במשטרה, סגן ניצב דנה ימינחה, אמרה כי אגף התנועה מתרכז באכיפת עבירות מסכנות חיים, ולכן חשוב שהרשויות תוכלנה לאכוף את האיסור החדש ולסייע למשטרה. היועצת המשפטית של מרכז השלטון המקומי, עו"ד מירה סלומון, אמרה כי השלטון המקומי מתנגד נחרצות לחייב רשויות לבצע אכיפה. היא הסבירה כי כל רשות תקבע את ההסדר לפי הצרכים שלה.

בעקבות הדברים החליטה הוועדה שלא לחייב את הרשויות המקומיות לבצע את האכיפה, אך לאפשר לכל רשות שתרצה בכך לעשות זאת. כאמור, ההצעה אושרה לקריאה שנייה ושלישית פה אחד ובהצבעה השתתפו היו"ר כבל, ח"כ פרי, ח"כ מלכיאלי וח"כ יעקב אשר, וההצעה תיכנס לתוקף 30 יום לאחר פרסומה ברשומות.

מוקדם יותר הבוקר עסקה הוועדה גם באכיפה נגד החונים שלא כחוק במקומות מסומנים לחניית נכים, בעקבות טענות על היעדר אכיפה מספקת. היו"ר כבל אמר בעניין זה כי תפיסת מקום חניה של נכה זה דבר מקומם ומחוצף, והודה ליו"ר ארגון אהב"ה, אבנר עורקבי, ונשיא עמותת נגישות ישראל, יובל וגנר, על הטיפול בנושא. ח"כ פרי סיפר כי הוא עצמו נכה צה"ל, ואמר כי הוא בספק עם חקיקה נוספת בעניין תעזור וכי מה שצריך זה העברת אכיפה. נשיא נגישות ישראל, וגנר, אמר כי חוק חניית נכים הוא מיושן ודורש עדכון. לדבריו בישראל יש מעל 180 אלף תווי חניה וכל שנה מתווספים עוד 30 אלף, כשהיקף הדוחות בשנה עומד על 10,000 שרושמת המשטרה ועוד 10,000 שרושמות הרשויות המקומיות. הוא הוסיף כי צריך לעדכן את החוק ולהכפיל את הקנס מ-1,000 ל-2,000 שקלים, לקבוע שני סוגי תווי חניה כאלה לנכים הנזקקים למעלון וכאלה שלא ולבצע תיקונים נוספים. היו"ר כבל אמר בתגובה כי יגייס את כל חברי הוועדה להצעת חוק משותפת שתטפל בכל הבעיות.

כמה עולה חניה צמודה?

 

 

https://www.hon.co.il/%D7%A8%D7%9B%D7%91-%D7%97%D7%93%D7%A9-%D7%A2%D7%9D-%D7%90%D7%A4%D7%A1-%D7%A7%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9E%D7%98%D7%A8-%D7%9E%D7%97%D7%91%D7%A8%D7%AA-%D7%9C%D7%99%D7%A1%D7%99%D7%A0%D7%92-%D7%99%D7%AA/