תוכן ממומן    

חשבון המים מנפוח? הכל על איתור רטיבות בבית

FREEPIK

גיליתם סימני רטיבות בבית? סביר להניח שיש לכם נזילה מצנרת האינסטלציה הסמויה. במאמר הבא נסביר מה גורם לרטיבות בבית, איך תדעו שיש לכם רטיבות וגם, איך מאתרים אותה? כל התשובות.

מה גורם לרטיבות בבית?

הגורם הנפוץ ביותר לרטיבות בקירות הבית הוא נזילה מצנרת האינסטלציה הסמויה. רבים מכם ודאי לא יודעים זאת, אך בתוך הקירות ומתחת למרצפות עוברת צנרת האינסטלציה של הבית. היא מגיעה היישר משעון המים שנמצא מתחת לבניין ונכנסת אליכם הביתה בצורה סמויה.

תפקידה של צנרת האינסטלציה הזו היא לספק מים לכל הנקודות בבית, לברזים, לדוד השמש, למכונת הכביסה, למדיח ולמקרר. במיוחד בדירות ישנות עם צנרת אינסטלציה ישנה מברזל, עם הזמן וכתוצאה מבלאי טבעי מתרחשת נזילה.

איך יודעים שיש רטיבות בבית?

מכיוון שמדובר בנזילה שמתרחקת בתוך הקיר, אתם לא תוכלו לגלות אותה בצורה פיזית ובטח שלא בזמן. אז איך בכל זאת תוכלו לדעת שיש לכם נזילה סמויה? ברוב המקרים תוכלו לראות סימנים של עובש ורטיבות על הקירות. לעיתים הקיר ישנה את צבעו ותוכלו לראות עליו גוונים צהובים וירוקים.

במידה וצנרת המים שלכם עוברת מתחת למרצפות, אתם תחוו תופעה שנקראת רטיבות קפילרית. המים שנמצאים מתחת לריצוף הופכים למים כלואים שאין להם לאן לברוח.

במצב כזה, הם יתאדו וימצאו דרכם במעלה הפנלים שבתחתית הקירות. אתם תוכלו לראות שכל האזור שנמצא מעל לפנלים הללו מתנפח ומשנה את צבעו, עד שלעיתים הקיר אף יתפורר.

כך תאתרו רטיבות בבית

אז אם בעבר אינסטלטורים היו צריכים לשבור את כל הקירות בבית ולהרים את כל המרצפות על מנת לאתר את מקור הנזילה, כיום האמצעים הטכנולוגיים מייתרים את הצורך ומאפשרים איתור רטיבות בקלות ובמהירות.

אז כיום אינסטלטור יוכל לבצע שימוש במצלמה תרמית, שתפקידה לאתר את המקום המדויק שבו מתרחשת הנזילה. איך היא עושה זאת? מדובר במצלמה שמסוגלת להרגיש את הפרשי הטמפרטורה בקיר ולמעשה לעשות סוג של צילום רנטגן לקיר.

כך בעל המקצוע יוכל לראות את תוואי הצנרת הסמויה ולמעשה להצביע על המקום המדויק שבו מתרחשת הנזילה. בנוסף, הוא יוכל להפיק לכם דוח מקצועי שכולל את חוות הדעת המקצועית שלו על התקלה וכמובן להציע תיקון הולם.

כך מתקנים נזילה סמויה

אז כפי שציינו, בזכות המצלמה התרמית בעל המקצועי יוכל לפתוח את הקיר בדיוק במקום בו המצלמה זיהתה שיש כשל בצנרת. הוא יעצור את ספקת המים לדירה מהשיבר הראשי ורק לאחר מכן יפתח את הקיר.

במידה ומדובר בצנרת ברזל ישנה, הוא יוכל להשים מחבר באזור של הכשל. אולם, אינסטלטור מקצועי ואמין ישקף לכם את כל הסיכונים הכרוכים בתיקון צנרת ברזל ישנה, שכן היא עלולה פשוט לא לעמוד בעומס של התיקון.

לעיתים בעל המקצוע יצטרך להחליף ממש מקטע שלם של צנרת. במידה ומדובר בצנרת ברזל, הוא יצטרך לחתוך את המקטע שבו יש את הכשל ולהחליף אותו. במידה ומדובר בצנרת SP או פקס, העבודה תהיה קלה הרבה יותר.

בתום העבודה, האינסטלטור יצטרך לסגור את הקיר ולהכין אותו לצביעה. שימו לב, אתם לא מזמינים שיפוצניק, אלא אינסטלטור. הוא לא אמור לחפות את הקיר בקרמיקה ולא לרצף, קחו זאת בחשבון.