מדריכי בנקאות    

חשבון חייל – מה מקבלים בכל בנק

צילום: דובר צה"ל, חיילים

עבור הרבה אנשים חשבון חייל הוא החשבון הראשון שלהם, אם משום שלא עבדו קודם או כי קיבלו את המשכורת שלהם במזומן. בחירת חשבון חייל אינה פשוטה ומצריכה לדעת המון דברים, בעיקר על עמלות וריביות, שאומנם פחות רלוונטיים בחשבון חייל, אבל אם זה יהיה החשבון שלכם בעתיד צריך לחשוב על זה. כמו כן כדאי להעדיף בנק עם סניף קרוב לבית. אבל מה באמת ההבדלים בין הבנקים השונים?

בנק הפועלים – פועלים חייל

בבנק הפועלים תוכלו להצטרף לחשבון חייל או להסב חשבון קיים לחשבון חייל, בגילים 35-17. חשבון חייל בפועלים יוכלו לפתוח חיילים בשירות סדיר, חברים בשנת שירות, משרתי שירות לאומי וכן חיילי מג"ב ושירותי הביטחון.

מה מקבלים? היתרון הגדול הוא חשבון עו"ש פטור מעמלות עבור פעולות בסיסיות. כמו כן תוכלו לקבל 'כרטיס אשראי "אפטרכרט" חינם וגם פנקס צ'קים. מסגרת האשראי עם ריבית נמוכה ביחס לחשבונות רגילים.  כמו כן מקבלים שירות עדכונים במסרון חינם.

הלוואות:  אפשר לקבל הלוואה לא צמודה: עד 5,000 שקלים לתקופה של 24-36 חודשים בריבית פריים + 4% וכן אפשר לדחות את החזר הלוואה בשישה חודשים.

מט"ח: חיילים בפועלים פטורים מעמלת חליפין בעת רכישת מטבע חוץ ומקבלים 50% הנחה ברכישת המחאות נוסעים "ויזה" וכן 50% הנחה בהפרשי השער במשיכת מזומנים לנסיעה לחו"ל.

ני"ע: בניירות ערך משלמים0.5% עמלה על עסקאות במניות (לא חל על עמלת המינימום)0.35% על עסקאות באג"ח (לא חל על עמלת המינימום)50% הנחה בדמי ניהול פיקדון ני"ע הנסחרים בארץ.

חשבון לאומי – 18+

החשבון של לאומי לחיילים נקרא 18+ ומתאים גם למתגייסים. מקבלים בו כרטיס אשראי "לאומי ויזה חייל" של מועדון "יותר" – פטור מדמי כרטיס למשך 4 שנים.

מבחינת עמלות מקבלים פטור מעמלות מינימום בעו"ש ומפעולות מסוימות המבוצעות על ידי פקיד ובערוצים הישירים וכן פטור מעמלת ערוץ ישיר על משיכת מזומן ומשיכת צ'קים. מסגרת האשראי היא עד 1000 שקל. כמו כן יש עמלות מופחתות על המרות מט"ח וניירות ערך.

השירות ניתן לצעירים בגילאים 21-18 או עד תום השירות הצבאי – המאוחר מביניהם, ולכל היותר עד גיל 25.  גם שוטרי מג"ב בשירות חובה, תלמידי ישיבות הסדר, עתודאים ומתנדבי שירות לאומי  זכאים לחשבון.

דיסקונט – חיילים ושירות לאומי

בדיסקונט חשבון החייל הופך אוטומטית לחשבון חייל עם המשכורת הצבאית ראשונה. החיילים נהנים מפטור מעמלת פעולה ע"י פקיד (לרבות באמצעות במוקד טלפוני מאויש)וכן מפטור מעמלת פעולה בערוץ ישירעמלת מינימום לפעולות המבוצעות ע"י פקיד ו

עוד הם מקבלים פטור מדמי כרטיס אשראי ופטור מעמלת הנפקת פנקסי צ'קים רגילים ופטור מעמלת שירות מסרונים לצד גישה לאפליקציה. כמו כן מקבלים את הכרטיס החינמי כרטיס האשראי "ויזה חיילים" המקנה את הטבות המפתח של דיסקונט וגם את הטבות מועדון "יותר" של האגודה למען החייל

הלוואה: אפשר לקחת עד 2000 שקלים וכן עד 36 חודשים.. ההלוואה פטורה מעמלות והריבית על בסיס פריים ומשתנה בהתאם להכנסות ולהוצאות של הלקוח.

מזרחי טפחות –  חשבון חיילים

במזרחי זמן החשבון קצר, אבל כמו בכולם פטור מעמלות: פטור מעמלות ניתן לאורך תקופת השירות ועד גיל 21.5 בלבד. כמו כן ניתן פטור מלא מדמי ניהול מינימליים, מעמלת פעולה בערוץ ישיר ומעמלת פעולה בדלפק לאורך כל תקופת השירות.

מענק חודשי: ייחודו של מזרחי הוא מענק של 40 שקלים בחודש לכרטיס למשך 10 חודשים – סה"כ 400שקלים. לפותחים חשבון חדש ומבצעים רכישות בסך 200 שקל בחודש (לא כולל חיובים במט"ח ומשיכת מזומן בכספומט) בכרטיסי אשראי שהונפקו ע"י הבנק.

כרטיס אשראי:  מזרחי מציע לחיילים כרטיס אשראי ישראכרט /כאל /MAX – פטור מדמי כרטיס לשלוש שנים בשיוך למועדון "יותר" המקנה הטבות.​ במסגרת משיכה של 600 שקל ביופ
הלוואות:  הם מציעים לחיילים הלוואה של עד 5,000 שקל לתקופה של עד 36 חודש בריבית מועדפת של פריים פלוס 1%.
מט"ח: 50% הנחה על עמלת חליפין
ני"ע: 0.4% עמלת קנייה/מכירה של ני"ע הנסחרים בבורסה בתל אביב
רכישת דירה: הנחה בפתיחת תיק הנפקת תעודת זכאות בחינם (כל עוד מבצע בטפחות)

הבינלאומי ואוצר החייל – חשבון חיילים ושירות לאומי

בבינלאומי  חיילים מקבלים פטורים הדומים לפטורים בבנקים אחרים:  פטור מתשלום עמלות פעולה, פעולה על ידי פקיד ופעולה בערוץ ישיר לרבות עמלת מינימום חודשית; פטור מעמלת הקצאת אשראי;פטור מדמי כרטיס אשראי פטור מדמי כרטיס "מקומי יותר" בהתאם לתנאי המועדון לכרטיסים:
ויזה – בייסיק מקומי, בייסיק בינלאומי, בינלאומי
ישראכארט – מקומי

מסגרת אשראי: עד 2,500 שקל בלבד בריבית פריים בלבד.

פנקס צ'קים: פנקס צ'קים חינם בכל שנה קלנדרית.

יש לציין שאוצר החייל הוא מבית הבנק הבינלאומי והתנאים דומים.

סיכום

יש מעט הבדלים בין מעט הבנקים השונים שיש בישראל. כולם נותנים פטורים מעמלות, הטבות של מועדון יותר ומסגרת אשראי מוגבלת בריבית נוחה. בחלק מהבנקים יש הלוואות המיועדות לחיילים, אך נזכור שמדובר בשנים שבהן המשכורת נמוכה ורוב ההוצאות הן על חשבון הצבא, ההורים והמדינה, כך שכדאי לקחת הלוואה רק אם אין ברירה. הבדלים אחרים הם בתקופת הזמן שבה החשבון שלכם נחשב חשבון חייל. וחשוב לשים לב לכך כי פתאום ההטבות נגמרו ותשלמו יותר.

בנק אוצר החייל – חשבון כוכב למצטרפים חדשים; האם כדאי?

חשבון בנק לחיילים: מה חשוב לדעת לפני שתחליטו באיזה בנק לבחור

ניהול חשבון בנק – איך לנהל אותו נכון