אחזקת דירה    

חשבון מים – על מה משלמים ולמי פונים

מעודכן ל-02/2019

מה עושים אם הצריכה בחשבון המים גבוהה מהחשבון בפועל, אם השתנה מספר הנפשות ואם תאגיד המים לא עונה

מהחשבונות הקבועים שלנו נכללים חשבונות מים שצרכנים רבים מתלוננים לגביהם: על מדידה לא נכונה בשל המד המשותף, על  חשבון גבוה בגלל נזילה, על  בעיות בהעברת משלמים בהעברת דירה, חוסר מענה ועוד.

חשבון המים חייב לכלול את שם המשלם,  וכתובתו. אם מדובר במשכיר הנכס, כדאי שיעביר את הפרטים על שם השוכר.; מספר הנכס – הזהה למספר הנכס בארנונה; פרטי הנכס הכוללים כתובת גוש, חלקה ותת חלקה – חשוב לבדוק שאכן מדובר בפרטים שלכם; תקופת החשבון – כל חודשיים;  מספר מד המים – גם כאן חשוב לבדוק שהפרטים זהים לשלכם שלא תחויבו בחשבון אחר;  וכן לבדוק אם הקריאה של התאגיד זהה לשלכם.

פרטים נוספים שצריכים להיות: מספר הנפשות – חשוב לבדוק שהפרט נכון ומעודכן. לדיווח מוקדם ישנה חשיבות, שכן  אפשר לקבל החזר רטרואקטיבי על שתי תקופות אחרונות של החשבון בלבד – מקסימום 4 חודשים; ימי הצריכה –  כמות הימים בפועל שבגינם חויב החשבון..
חשוב לבדוק את מספר ימי הצריכה, שכן חמשת הקובים הקבועים בכללים הם עבור נפש לחודשיים, ובהתאם לכך מחושבת הזכאות לתעריף הנמוך. כמות הקוב מחושבת באופן יחסי למספר ימי הצריכה.

כמו כן צריכים להיות תאריך הקריאה הנוכחית והקודמת; חיוב עבור כמות מים שלא הופיעה במד הדירתי -למשל, כאשר מוחלף מד מים ישן והותקן חדש, וזו הקריאה של המד הישן, או במקרים שבהם יש בדירה מד מים נוסף על המד הדירתי, כמו מד מים חמים של דוד משותף לכל הדיירים;  מומלץ להתקין שעון מים דירתי נוסף, שימדוד את צריכת המים החמים של כל דייר. דירות עם מעט נפשות לא ייאלצו לשאת בתשלום עבור דירות שבהן יש הרבה נפשות.

בגרף הצריכה תוצג התפלגות צריכת המים בתקופות האחרונות. אם אתם רואים שהצריכה מוגברת, ייתכן שמדובר בנזילה. אם לא נמצאה נזילה בדירה הפרטית או בבניין, יש לפנות לתאגיד שיבדוק את המד ויחויב רק בגינו. אם תימצא בעיה במד, התאגיד יכול לחייב רק על הצריכה הממוצעות ולא על העודפת.

הצריכה המשותפת של כל הבניין צריכה להיות נמוכה אם אין גינה  או שימוש מופרז. אם זה נראה סכום גבוה, בדקו אם המד תקין או אם יש נזילה. ו

תעריפי המים: תעריפי המים נקבעים בכללים אשר נחקקו מכוח חוק  ואי אפשר לדרוש מכם תעריף גבוה יותר.
מינואר 2019 6.881 שקל לקוב כולל מע"מ בתעריף הנמוך ו12.955 שקל בתעריף הגבוה.

כמו כן צריכים להופיע פרטי המסלקה, פרטי התאגיד וההתקשרות עמו וכמובן הסכום.

צריכה בקוב: המינימום לדרישת תשלום עבור מים הוא 3 קוב, כלומר גם אם אין כלל צריכה, חובה עליכם לשלם את הסכום המינימלי.

חשוב לשים לב: צרכן חייב לדווח  על מספר הנפשות בביתו לתאגיד המים והביוב, והצרכנים  מקבלים מידע על כך במכתבים שצורפו לחשבונות המים.  כמו כן על הצרכנים לבדוק מדי פעם את חשבון המים ולראות אם מספר הנפשות המדווח נכון. אם הוא לא תואם את מספר הנפשות החיות בבית, יש לעדכן את תאגיד המים המקומי באמצעות טפסים שאפשר להוריד מהאתר של, לשם כך צריך לצרף צילום של תעודת הזהות וספח, או אישור משרד הפנים על הכתובת.

אם נתקלתם בבעיה ואין משוב מתאגיד המים, תוכלו לפנות לרשות המים באתר שלהם.

חשבון המים מתייקר ב-4%

חשבון המים – כמה זה? ואיך אפשר לחסוך?