שוק ההון    

טבע הגיעה להסדר פשרה בנוגע לשיווק משככי כאב ממכרים

טבע

על פי הפרסום בוול סטריט ג'ורנל, טבע ושלוש חברות נוספות שנתבעו בגין שיווק של משככי כאבים אופיואידים ממכרים, הגיעו להסדר פשרה, רגע לפני תחילת המשפט בקליבלנד, אוהיו. לצד טבע החברות האחרות שנתבעו הן  McKesson, קרדינל הלת' ו-AmerisourceBergen.בטבע אישרו את הדברים.

לפי ההסכם, טבע תשלם לפחות 20 מיליון דולר במזומן ותתרום תרופות בשווי 25 מיליון דולר.  ההסגר עם כלל החברות מגיע ל-260 מיליון דולר. ההסדר הוא עם שני מחוזות באוהיו שתבעו מהחברות המעורבות מעל 8 מיליארד דולר.

טבע צפויה ליישב את המחלוקת גם  עם מדינות נוספות. על פי ההסכם, טבע תתרום את התרופה buprenorphine naloxone בכמות הנדרשת לרוב אוכלוסיית המטופלים למשך עשור, בשווי מוערך של 23 מיליארד דולר.

בהסדר פשרה זה טבע היא יצרנית התרופה החדשה,משום  שיצרניות אחרות כבר הגיעו להסדרים קודם לכן. נתבעת אחרת, וולברין בוטס אליאנס, לא נכללת בהסדר, כך לפי וול סטריט ג'ורנל, ולא ברור אם המשפט יחל כשרק היא נתבעת.

טבע אמורה לספק תרופה מסוג בופרנורפין נאלוקסון (Buprenorphine naloxone) תרופה שמשמשת לצורך טיפול בהתמכרויות למשככי הכאבים. טבע מציינת כי היא מקווה שהתרומה של התרופה תסייע לאנשים שסובלים מהתמכרות ותסייע גם לקהילות שהושפעו. החברה הוסיפה ומסרה כי היא מרוצה מהתרומה לפתרון מגיפת האופיואידים שהשפיעה על כלל ארה"ב.

אם אכן טבע הגיעה להסדר, זהו הסדר שני שלה בהליכי האופיואידים, לאחר הסכם הפשרה שנחתם עם מדינת אוקלהומה לפני מספר חודשים והיקפו עמד על 85 מיליון דולר. עם זאת, ההליך הנוכחי נרחב בהרבה ומאגד בתוכו למעלה מ-2,300 תביעות שונות.