שוק ההון    

טבע קיבלה אישור לתרופת המיגרנה; המניה עולה 5% לאחר סגירת המסחר בוול-סטריט

קאר שולץ, מנכ"ל טבע

 טבע קיבלה את אישור ה-FDA (רשות המזון והתרופות האמריקאית) לתרופה Fremanezumab לטיפול במיגרנה. מדובר האחד המוצרים שאמורים להחזיר את טבע למסלול של צמיחה,  ולעזור משמעותית להקטין את נטל החוב.

טבע דיווחה שמחיר התרופה שתיקרא Ajovy יעמוד על 575 דולר לחודש, מחיר זהה ל-Aimovig, הזריקה החודשית של חברת אמוג'ן.  התרופה של טבע תינתן אחת ל-3 חודשים – ב-3 זריקות נפרדות, וזה יתרון לעומת התרופות המתחרות.

תרופת המיגרנה היא כאמור אחת  מתרופות המקור העיקריות שטבע "בונה" עליהן. טבע סובלת מירידה במכירות תרופת הדגל שלה – הקופקסון, בעקבות כניסה של תחרות גנרית ובעקבות החרפת התחרות בשוק הטרשת הנפוצה. מדובר בתרופה שהיתה אחראית על רוב הרווחים של טבע. טבע ניסתה להימנע מהירידה בהכנסות, על ידי רכישת ענק של החטיבה הגנרית של אלרגן בסכום של 40 מיליארד  דולר, אלא שהרכישה הזו התבררה כמשקולת ענק שגרמה לסחרור גדול בקרבוצה, והעמידה בשאלה את יכולתה לשרת את חובה.

התרופה היתה אמורה להגיע לשוק מוקדם יותר השנה – המועד הקובע היה בחודש יוני, אבל חל עיכוב בגלל קשיים של השותפה שלה, חברת סלטריון מדרום קוריאה, שמייצרת עבור טבע את חומר הגלם לתרופה. סלטריון קיבלה מכתב אזהרה מה-FDA והמועד הקובע נדחה לספטמבר.

לפני ארבעה חודשים התברר כי תרופה של החברות אמג'ן ונוברטיס, המיועדת לטיפול במיגרנה, אמורה להיכנס לשוק. כמו כן, מוצר נוסף במשפחת תרופות זו, של אלי לילי, צפוי להגיע לשוק בעתיד הרחוק יותר.

 

טבע – מאכזבה לתקווה?

מניית טבע