חדשות    

טוגדר קיבלה רישיון להפעיל חוות קנאביס בישראל

ניסים ברכה; צילום: מתן נעים

 

טוגדר (ת"א: טגדר), המתמחה בגידול וייצור מוצרי קנאביס רפואי, מדווחת על קבלת רישיון מהיחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות להפעלה מסחרית של החווה בישראל, זאת לאחר קבלת אישור IMC-GAP. המתקן באשקלון הוא בהיקף של 20 דונם, אחד הגדולים בישראל, ומאפשר לחברה גידול תוצרת קנאביס רפואי בהיקפים גדולים.

בכוונת החברה לשתול באופן מיידי היקף משמעותי ולקצור תוצרת קנאביס רפואי תוך מספר חודשים. עם השלמת מחזור הגידול החברה תעביר את התוצרת למפעל בעל תקן IMC-GMP במטרה שמוצריה יהיו זמינים בבתי המרקחת ולמטופלי קנאביס רפואי בישראל, אשר סובלים בחודשים האחרונים ממחסור חמור במוצרים. חלק מהגידול ינותב לטובת הפקת מוצרי שמן של מותג "קנאבליס" שהינו חלק מקבוצת טוגדר פארמה.

ניסים ברכה, מנכ"ל טוגדר פארמה: "אנו רואים בקבלת הרישיון את אבן הדרך החשובה ביותר בהתפתחותה העיסקית של החווה בישראל. בכוונתנו להתחיל בתהליך השתילה באופן מיידי, בהיקף מסחרי, כך שתוצרת הקנאביס הרפואי תגיע למטופלים בישראל תוך מספר חודשים. אנו מאמינים כי המכירות הצפויות מחוות הגידול ממצבות אותנו בשורה הראשונה של חברות הקנאביס הרפואי הפעילות בישראל ובחו"ל."

טוגדר פארמה רכשה לאחרונה את 'קנאבליס' – חברה ישראלית הפעילה כעשר שנים בתחום הקנאביס הרפואי. לקנאבליס הסכם שיתוף פעולה עם בי"ח הדסה עין כרם בו לחברה אזור להדרכה וטיפול אשר מאז הקמתו נתן מענה נרחב לאלפי מטופלים בקנאביס רפואי. הנהלת קנאבליס וצוות עובדיה הינם בעלי ידע וניסיון רב בפיתוח מוצרים, ניהול מפעל ליצור מוצרי קנאביס רפואי וטיפול בחולים ותהיה אחראית גם על ניהול והפעלת המפעל שמקימה טוגדר תחת האסדרה החדשה בתקן GMP.

בנוסף, טוגדר פעילה בתחום הקוסמטיקה מבוססת CBD יחד עם חברת פרמייר ים-המלח. בכוונת החברות, באמצעות חברת ייצור הולנדית בעל אישורים מתאימים, לייצר אלפי יחידות של שלושת המוצרים המאושרים וכי אלו יופצו למכירה בנקודות הפצה במדינות אשר בהן מכירת המוצרים הינה בהתאם לדין.

חברת טוגדר  פועלת בתחום הקנאביס הרפואי באמצעות חברת-הבת גלובוס פארמה, שמפעילה תשתית חקלאית וטכנולוגית מתקדמת לגידול בהיקף של 20,000 מ"ר בישראל, וכן ייצור ושיווק תוצרת קנאביס רפואי בישראל ומחוצה לה. החברה היא בעלת הסכמי שיווק והפצה עם חברות מובילות בתחום הקנאביס הרפואי בגרמניה וקנדה, בהיקף כולל של כ-80 טונות תוצרת בשנה.

";תחום הקנאביס הוא לא בועה, וטוגדר היא מהרציניות בתחום";