שוק ההון    

טוגדר – תקים חברה ליבוא והפצת קנאביס רפואי בפולין

טוגדר מודיעה כי התקשרה במכתב כוונות עם שני אנשי עסקים פולנים ועם ישראלי שהינו בכיר לשעבר במשטרת ישראל להקמת תאגיד ייעודי בפולין, תוך 30 ימים, אשר יפעל לקבלת כל האישורים והרישיונות הנדרשים לייבוא והפצת קנאביס רפואי בפולין.

החברה תחזיק ב-51% מההון המונפק והנפרע של החברה החדשה והשותפים יחזיקו ב-49% מההון המונפק והנפרע שלה.

במקביל הודיעה החברה כי החברה  על הארכת תוקפם של האישורים הזמניים לריבוי, גידול, מפעל ייצור ובית מסחר לקנאביס רפואי, מטעם היחידה לקנאביס רפואי של משרד הבריאות. תוקפם של האישורים הזמניים  יפקע ביום 15 באוקטובר 2019 ותוקפו של האישור הזמני לבית מסחר יפקע ביום 6 בנובמבר 2019.

טוגדר נסחר בימים אלוו לפי שווי שוק של כ-280 מיליון שקל. המניה עולה כרגע בשיעור של כ-1% במסחר בבורסה של תל אביב.

שער המניה הגיע לשיאו במאי 2018 עת הגיע לשער של 1500 אגורות למניה. מאז ירד מחירה של המניה בכ-60% והיא נסחרת היום בשער של 630 אגורות למניה.

מטוגדר נמסר כי החברה מעריכה שהליך קבלת כל האישורים והרישיונות לייבוא והפצת מוצרי קנאביס רפואי בפולין יארוך כשנה. הצדדים יפעלו לחתימה על הסכם מפורט תוך 60 ימים ממועד החתימה על מכתב הכוונות.

מטוגדר נמסר כי פולין מונה כ-39 מיליון תושבים ויש בה כ-15 אלף בתי מרקחת ולכן, בחברה מעריכים לאור השינויים וההתפתחויות הרגולטוריות בעולם בתחום הקנאביס הרפואי, פוטנציאל החולים אשר יאושר להם שימוש בקנאביס רפואי עשוי לעמוד על מאות אלפי חולים. לפיכך, אומרים בטוגדר, הם סבורים כי בעתיד הנראה לעיל, פולין עשויה להוות אחד השווקים המרכזיים והגדולים של שוק הקנאביס הרפואי העולמי.

בפולין ניתן למכור מוצרי קנאביס רפואי ללא THC( מוצרים המכילים CBD) ללא מרשם רופא. מוצרי קנאביס רפואי המכילים THC ,כפופים בקבלת מרשם רפואי. כמו כן, בפולין חל איסור לגדל קנאביס רפואי המכיל THC וניתן רק לייבאו.

לפני מספר ימים הודיעה טוגדר כי טוגדר מדווחת כי החברה הבת שלה, גלובוס פארמה בע"מ התקשרה עם חברת ControlUnion and Peterson, חברה אירופאית שלה שלוחות ביותר מ-70 מדינות בעולם כולל בישראל, אשר עוסקת בהתעדה ופיקוח בתחומים שונים, לרבות בתחום החקלאות.

במסגרת ההתקשרות תלווה קונטרול יוניון את החווה של החברה באוגנדה על מנת להסמיך את החווה ואת צמחי הקנאביס שיגודלו בחווה לפי תקן GAP, אשר מבוסס על הנחיות ארגון הבריאות העולמי, הנחיות ממשלת הולנד לקנאביס רפואי והסטנדרט הבינלאומי.