חדשות    

טייבה: פרויקט המרכז המסחרי seven יוצא לדרך

מרכז מסחרי טייבה צים מרכזי קניות – צילום: באדיבות החבר

מעודכן ל-07/2021

חברת רני צים מרכזי קניות שמחזיקה בבעלות מלאה על הנכס קיבלה היתר בנייה להקמת שלב א' במרכז הקניות הפתוח שישתרע על שטח של כ-8,400 מ"ר

צעד נוסף לחברת רני צים מרכזי קניות שממשיכה להתקדם בפעילותה בישובים הערביים בישראל. החברה מעדכנת כי קיבלה היתר בנייה להקמת שלב א' במרכז המסחרי בטייבה, הכולל את מרבית השטח המתוכנן של הפרויקט, בהיקף של כ-8,400 מ"ר.

הנכס בטייבה, אשר מוחזק בבעלות מלאה של החברה, לאחר השלמת מהלך אחזקה לשיעור של 100% בספטמבר 2020, הינו מרכז קניות פתוח אשר יפנה לקהל מקומי מהישוב וכן לקהל ממעגל המגורים הקרוב, וצפוי לכלול רשתות מובילות מתחום המזון, הפארמה האופנה וה"סטוק" כאשר כבר כעת החברה מנהלת מו"מ בהיקף שטח של כ-3,000 מ"ר.

הפרויקט צפוי להיפתח לקהל תוך כשנה וחצי תחת המותג "SEVEN" שבאמצעותו פועלת רני צים מרכזי קניות בישובים הערביים בישראל. בהתאם למצגת החברה, צפי ה-NOI השנתי של הנכס החל מהרבעון הרביעי 2023 הינו כ-8 מיליון שקל וצפי ה- FFO השנתי החל מרבעון זה עומד על כ-5.6 מיליון שקל.

בהתאם לתוכניות החברה, במהלך שנת 2023 תושלם הקמתם של פרויקטים בטמרה, טייבה, רהט ואום אל פאחם (שלב ב') ובכך להגדיל את היקף שטחי המרכזים המסחריים של החברה בישובים הערביים בישראל לכ-57 אלף מ"ר, לעומת כ-14.4 אלף מ"ר כיום.

בתוך כך, בחודש מאי האחרון עדכנה החברה על חתימת הסכם עקרונות (מותלה) עם גשם החזקות לרכישת 50.01% מהזכויות במרכז המסחרי "אונו סנטר" בהקמה בשטח של כ-18 אלף מ"ר בבקעת אונו תמורת כ-130 מיליון שקל. המרכז המסחרי ייבנה כחלק מפרויקט ייחודי ורחב היקף בבקעת אונו, הכולל גם שטחי משרדים בהיקף של כ-28 אלף מ"ר וכ-200 יח"ד, שצפוי להפוך בשנים הבאות למוקד פעילות מרכזי באזור קריית אונו, אור יהודה והסביבה.

בסוף חודש מאי דווחה החברה במסגרת תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2021 על גידול בהכנסות החברה לכ-12.9 מיליון שקל וזינוק ברווח הנקי לכ-8.6 מיליון שקל.

חברת רני צים מרכזי קניות פועלת בתחום ההקמה והניהול של מרכזים מסחריים, רכישה, ייזום והשבחת קרקעות בישראל. הקבוצה פועלת מתוך אמונה בפריפריה והבנת שינוי תרבות הצריכה והצורך בחוויית קנייה. הקבוצה מונה 7 מרכזים מסחריים פעילים, בערד, נתיבות, בית שאן, מעלות, נוף הגליל, אום אל פחם וירכא. כמו-כן, החברה מקדמת את פרויקט כפר סבא וכן פרויקטים מסחריים בישובים הערביים בישראל, בהם מקימה ומתכננת החברה 6 פרויקטים נוספים בטירה, טמרה, טייבה, אום אל-פאחם ורהט. רני צים, המכהן כיו"ר החברה, הינו יזם ותיק בשוק הישראלי, ובין היתר הקים את רשת חנויות המזון "כמעט חינם" שנמכרה בשנת 2012 לפי שווי של כ-350 מיליון שקל.

רני צים, יו"ר רני צים מרכזי קניות, מסר: "קבלת היתר הבניה לפרויקט בטייבה הינו צעד נוסף וחשוב כחלק מקידום פעילותה הנרחבת של החברה בישובים הערביים בישראל. אנו מזהים ביקוש רב בקרב תושבי טייבה והסביבה למרכז קניות ושירותים חדיש ומעודכן, וכבר נמצאים במו"מ עם שוכרים על חלק ניכר מהפרויקט. במקביל, אנו ממשיכים לקדם באינטנסיביות פרויקטים איכותיים בערים ערביות נוספות בישראל, ובהן טירה, רהט, טמרה ועוד.

לצד זאת, אנו ממשיכים לפתח את פעילותינו, בין היתר בתחום המרכזים השכונתיים, ולאחרונה עדכנו על חתימה על הסכם עקרונות לרכישת 50.01% מ"אונו סנטר" בבקעת אונו שהינו חלק מפרויקט רחב היקף שבנייתו החלה לאחרונה.

נמשיך לפעול  כל העת לפיתוח והרחבה של פורטפוליו הנכסים של החברה לצד פעילות מתמדת לאיתור עסקאות חדשות בעלות פוטנציאל השבחה והצפת ערך. כל זאת כחלק מביסוס מעמדה של חברת רני צים מרכזי קניות כשחקן ייחודי ומשמעותי בשוק הנדל"ן המניב בישראל".

רני צים, בעל שליטה במרכזי קניות: "נוריד שכר דירה לשוכרים"