חדשות    

רני צים, בעל שליטה במרכזי קניות: "נוריד שכר דירה לשוכרים"

בראיון לכלכליסט אומר רני צים, בעל שליטה במרזכי מסחר בפריפרה ובמגזר הערבי איך הוא מתמודד עם המשבר:

"לא נעים, רוצים לחזור לשגרה, אבל נעבור את זה. מרכזי הקניות שלנו עד לאחרונה היו פתוחים. התמהיל שלנו מאוד בייסיק, עם סופר, פארם, אופטיקה, ספרים, דואר וקופות חולים, בלי מאסה מטורפת של אופנה. העומס על השוכרים שלנו מאוד נמוך. כשמדברים על מכתב כמו זה שהראל ויזל שלח לקבוצות הקניונים. זה לא מכוון אלינו. אנחנו לא הבעיה שלהם. אנחנו נתנו מענה ברמת השוכרים. במהלך מרץ־אפריל נבדוק פדיונות נקודתית, כל מי שיירד בפדיונות — נוריד לו את שכר הדירה בשיעור כזה שהוא לא יפסיד כסף. מי שלא נפגע — ישלם רגיל".

אנחנו הוצאנו מכתב לגבי ההתנהלות שלנו מול השוכרים… יש לנו גם מדיניות בחברה של התנהגות הוגנת כלפי השוכרים וכלפי השוק. אנחנו עובדים לפי המדיניות שלנו. אנחנו לא הבעיה של השוק, ומאיתנו נפגעים הכי פחות. הבעיה של הרשתות היא בקניונים הגדולים, היקרים יותר והסגורים”.

לדבריו, ישרוד למרות המשבר:
, "גם למשבר הזה אנחנו מגיעים חזקים: החברה שלנו נזילה. גייסנו כספים, עשינו הנפקת מניות, ואנחנו ערוכים למשבר וגם ליום שאחרי. לא הגענו אליו יותר מדי ממונפים, ויש לנו כסף בקופה להמשך פיתוח עסקי. אנחנו ממשיכים עם תוכניות העבודה שלנו. אנחנו מהחברות עם המינוף מהנמוכים בקטגוריה שלנו של מרכזי הקניות. לחברה יש גמישות פיננסית”.

כמו כן ייעץ לחברות האופנה:

“הן צריכות פוקוס, להתייעל, לצמצם עלויות הנהלה והוצאות מיותרות, להוריד ריטיינרים כאלה ואחרים, להתמקד במחירים, ולנהל את העסק כמה שיותר רזה ונכון. אונליין ואופליין עובדים ביחד במצב הזה. אין אחד מהם לבד”.

נקודת אור הוא מוצא באופיס דיפו:
"אופיס דיפו היום עובדת בתפוקה כפולה, כי אנשים בבתים, צורכים יותר טאבלטים, ומחפשים יותר תעסוקה לילדים. היא דווקא בסדר גמור, היא אפילו נהנית גדולה מהמשבר הזה. אנשים בבתים, מחפשים תעסוקה, מחפשים קונסולות. אנחנו אפילו עושים משלוחים עד הבית”.

באופו נדיר הוא גם לא מוטרד מהנפילות בבורסה:

השוק באובר פאניקה. ברגע שהיא תירגע, המספרים יסתדרו. מהותית לא קרה שום דבר שאני צריך להיות מוטרד ממנו. אם את מסתכלת ברמת המניה, היא חטפה. ברמת העבודה השוטפת, אנחנו בתוכניות עבודה על כל הדברים. הצים סנטר בגני תקוה מתקדם בשיווק ובאכלוס, ואנחנו ממשיכים את התוכניות שלנו”.

רני צים – ההשקעה בפריפריה משתלמת; המכירות עלו ב-10% ל-11 מיליון שקל

נוהרים למגזר; רני צים תקים עם מידאס ויואב קפלן מרכז קניות בטירה בהשקעה של 30 מיליון שקל