שוק ההון    

רני צים – ההשקעה בפריפריה משתלמת; המכירות עלו ב-10% ל-11 מיליון שקל

המרכז של רני צים במעלות תמונה:יח"צ

חברת רני צים מרכזי קניות, בניהולו של רני צים, סיימה את הרבעון השלישי עם עלייה בהכנסות בשיעור של כ-10.6% לכ-10.6 מיליון שקל, לעומת כ-9.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. מהחברה נמסר כי עיקר הגידול נובע מאיכלוס שטחים בהרחבות שבוצעו במרכזים המסחריים במעלות ובית שאן, ומעלייה בשיעורי התפוסה במרכז המסחרי בבית שאן.

לפני מספר שבועות הודיעה החברה כי תקים במשותף עם מידאס השקעות בנדל"ן ובשותפות עם יואב קפלן, מרכז קניות בעיר טירה בעלות הקמה של כ-30 מיליון שקל. המרכז המתוכנן ישתרע שטח של כ-11,000 מ"ר המרכז המסחרי יכיל כ-5,000 מ"ר שטחי מסחר.

הרווח הנקי ברבעון השלישי לשנת 2018 הסתכם בכ-4.6 מיליון שקל, לעומת כ-6.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווח הנקי נבעה בעיקרה מכך שאשתקד כללה החברה הכנסה משמעותית כאמור מעליית ערך נדל"ן  להשקעה.

הרווח הגולמי (רווח מהשכרת נכסים והפעלתם) עלה ברבעון השלישי בכ-14.7% לסך של כ-8.1 מיליון שקל, בהשוואה לכ-7.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח התפעולי ברבעון השלישי לשנת 2018 הסתכם בכ-7.6 מיליון שקל, לעומת 9.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווח התפעולי נבעה בעיקרה מהעובדה, שאשתקד כללה החברה בדו"חותיה הכנסה בסך של כ-8.8 מיליון שקל בגין עליית ערך נדל"ן. בנטרול השפעת השינויים בשווי הנדל"ן להשקעה בדוחות המאוחדים של החברה, היה מסתכם הרווח התפעולי ברבעון הנוכחי בכ-8.4 מיליון שקל, לעומת כ-0.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

עייקרי תוצאות תשעת החודשים הראשונים לשנת 2018

ההכנסות תשעת החודשים הראשונים לשנת 2018 עלו בכ-11% לכ-29.5 מיליון שקל, לעומת כ-26.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. עיקר הגידול נובע מאיכלוס שטחים בהרחבות שבוצעו במרכזים המסחריים במעלות ובית שאן, ומעלייה בשיעורי התפוסה במרכז המסחרי בבית שאן.

הרווח הגולמי (רווח מהשכרת נכסים והפעלתם) בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2018 עלה בכ-12.9% לסך של כ-22.8 מיליון שקל, בהשוואה לכ-20.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח התפעולי בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2018 הסתכם בכ-15.2 מיליון שקל, לעומת כ-21.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה ברווח התפעולי נובעת מירידת ערך נדל"ן להשקעה בגין השקעות במרכזים המסחריים בערד ובית שאן, בעוד בתקופה המקבילה אשתקד נרשמה הכנסה בגין עליית ערך, בעיקר בגין הקרקע באגם מונפורט, ובסך כולל של כ-10.5 מיליון שקל. בנטרול השפעת השינויים בשווי נדל"ן להשקעה בדוחות המאוחדים של החברה, היה מסתכם הרווח התפעולי בתשעת החודשים הראשונים של 2018 בכ-17.2 מיליון שקל, בהשוואה לכ-10.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2018 הסתכם בכ-7.0 מיליון שקל, לעומת כ-11.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. עיקר הירידה ברווח נובעת מהירידה ברווח התפעולי, כאמור, בעיקר כתוצאה מהכנסה שנכללה אשתקד בגין סעיף שינויים בשווי נדל"ן להשקעה.

לדברי רני צים, מנכ"ל רני צים מרכזי קניות: "אנו שמחים לסכם את הרבעון השלישי ואת תשעת החודשים הראשונים של 2018 עם המשך גידול ברווח מהשכרת נכסים והפעלתם, זאת כתוצאה מיישום מוצלח של מדיניות החברה להשבחה מתמדת של נכסיה. בין היתר ביצענו איכלוס שטחים בהרחבות שבוצעו במרכזים המסחריים במעלות ובבית שאן, וכן רשמנו עלייה בשיעור התפוסה במרכזים אלו ל-100%. במגזר הערבי, השקנו בסוף הרבעון השני את המרכזים המסחריים באום אל פאחם וירכא ששיעור התפוסה בהם הינו קרוב ל-100%, מציגים פדיונות מרשימים ומבחינתנו מהווים חלון ראווה להמשך התרחבות החברה במגזר הערבי. בהקשר זה, לאחרונה הודענו על חתימת הסכם להקמת מרכז מסחרי בטירה בהיקף של 5,000 מ"ר בנוי. בתוך כך, אנו ממשיכים להתקדם בתכנון ופיתוח פרויקט ייחודי בכפר-סבא, הכולל שטחי משרדים ומסחר, ולהערכתנו  מהווה פוטנציאל עסקי משמעותי עבור החברה".

קבוצת צים אחזקות הוקמה בסוף שנות ה-90 על ידי רני צים (קבוצת רני צים אחזקות), ופועלת כיום בתחומי הנדל"ן המסחרי באמצעות צים סנטרס ובתחום הקמעונאות באמצעות אופיס דיפו.

רני צים מרכזי קניות פועלת בתחום ההקמה והניהול של מרכזים מסחריים, רכישה, ייזום והשבחת קרקעות בישראל. הקבוצה מתרכזת בפיתוח מרכזים בפריפריה ויש בבעלותה 6 מרכזי קניות בערד, נתיבות, בית שאן, מעלות, אום אל פחם וירכא. החברה תתמקד בשנים הקרובות בפיתוחו של פרויקט "Life Style כפר סבא" וכן בפיתוחם של פרויקטים מסחריים ולוגיסטיים במגזר הערבי, בו מקימה ומתכננת החברה 4 מרכזי קניות נוספים. רני צים, המכהן כיו"ר ומנכ"ל החברה, הינו יזם ותיק בשוק הישראלי, ובין היתר הקים את רשת חנויות המזון "כמעט חינם" שנמכרה בשנת 2012 לפי שווי של כ-350 מיליון שקל.  

ויקטורי – המכירות עלו ב-5% ל-426 מ' שקל; הפדיום בחנויות זהות גדל ב-3%