שוק ההון    

ויקטורי – המכירות עלו ב-5% ל-426 מ' שקל; הפדיון בחנויות זהות גדל ב-3%

כרטיס מועדון ויקטורי - ישראכרט

ויקטורי רשת סופרמרקטים הפועלת כרשת שיווק קמעונאי בתחום המזון בשיטת הדיסקאונט, מדווחת על צמיחה רבעונית בפעם ה-11 ברציפות.

במקביל לפרסום התוצאות הודיעה ויקטורי כי תחלק דיבידנד לבעלי המניות שלה בסך של 10 מיליון שקל.

המכירות ברבעון השלישי 2018 הסתכמו בכ-426.2 מיליון שקל, עלייה של 5% בהשוואה ל-406 מיליון שקל ברבעון השלישי ב-2017. העלייה במכירות מיוחסת לפתיחת סניפים חדשים ולעלייה בפדיון חנויות זהות.

הפדיון בחנויות זהות במהלך הרבעון השלישי 2018 גדל בכ-3% הפדיון הממוצע למ"ר בחנויות זהות במהלך הרבעון עמד על 8.2 אלף שקל למ"ר, בהשוואה לפדיון ממוצע של 7.9 אלף שקל למ"ר ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הגולמי ברבעון השלישי 2018 הסתכם בכ-106.2 מיליון שקל, עליה של 9.2% בהשוואה ל-97.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנת 2017. שיעור הרווח הגולמי ברבעון השלישי 2018 עלה ל-24.9% מהמכירות, בהשוואה ל-24% ברבעון המקביל בשנה שעברה. הגידול בשיעור הרווחיות הגולמית, נבע בעיקרו משיפור תנאי הסחר עם הספקים, שינוי תמהיל בסל הקניה של הצרכנים ושינוי המחרתי בתחום האינטרנט.

הרווח התפעולי לפני הוצאות (הכנסות) אחרות ברבעון השלישי 2018 הסתכם בכ-12.8 מיליון שקל, עליה של 20.2%, בהשוואה ל-10.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עקב העלייה במכירות וברווח הגולמי. שיעור הרווח מפעולות רגילות לפני הוצאות (הכנסות) אחרות ברבעון השלישי 2018 עלה ל-3%, בהשוואה ל-2.6% בתקופה המקבילה בכ-2017.

הרווח הנקי לרבעון השלישי 2018 הסתכם בכ-9.7 מיליון שקל, עלייה של 24.5% בהשוואה ל-7.8 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה. שיעור הרווח הנקי עלה והסתכם בכ-2.3% בהשוואה ל-1.9% ברבעון המקביל אשתקד.

אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי: "אנו ממשיכים להציג תוצאות שיא, זה הרבעון ה-11 ברציפות, עם עלייה עקבית בהיקף המכירות והרווחים. לצד הצמיחה, התוצאות משקפות שיפור בכל הפרמטרים התפעוליים עם רווחיות גבוהה יותר, בין השאר על רקע עליה בפדיון בחנויות זהות ובפדיון הממוצע למ"ר. העליה בהיקפי הפעילות מחזקת את מעמדנו בשוק ותורמת להמשך השיפור בתנאי הסחר.

"כיוון שאנו רואים במכירות באינטרנט ערוץ אסטרטגי להגדלת המכירות ושיפור הרווחיות, הובלנו ברבעון השלישי של 2018 מהלך התייעלות ניכר בתחום זה שהביא אותה על סף איזון. אנו ממשיכים ביישום תוכנית התייעלות זו, וצופים כי כבר במהלך הרבעון הרביעי 2018 נציג איזון תפעולי בתחום האינטרנט לכל הפחות.

"הנזילות הגבוהה, בהיקף של כ-100 מיליון שקל, מייצרת עבורנו בסיס איתן להמשך התרחבות מואצת, אם באמצעות פתיחת סניפים מתוכננים ואם באמצעות רכישת סניפים נוספים. אנו מחוייבים להמשך המגמה החיובית המשתקפת בתוצאות הרשת, זאת תוך יצירת ערך עבור כלל בעלי המניות."

ויקטורי חתומה על הסכמים לפתיחת ארבעה סניפים נוספים ברחוב הארבעה בתל אביב, בחדרה, בחיפה וברמת גן, ומעריכה כי הסניפים ברחוב הארבעה בתל-אביב ובחיפה יחלו לפעול עד סוף 2018, והסניפים ברמת גן ובחדרה יחלו לפעול ברבעון הראשון 2019. החברה ממשיכה לבחון את המשך הרחבת הרשת באמצעות רכישת פעילות מרכולים ברחבי הארץ.

ויקטורי השיקה אתר האינטרנט בינואר 2017 במהלך הרבעון האחרון נקטה ויקטורי מהלך להתייעלות בתחום האינטרנט. אשר לדברי החברה הביא כבר במהלך רבעון זה לכמעט איזון תפעולי. בויקטורי רואים בתחום האינטרנט כלי אסטרטגי להגדלת המכירות ושיפור הרווחיות ומעריכה שהמשך תכנית ההתייעלות תביא כבר במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2018 לפחות לאיזון תפעולי בתחום האינטרנט.

ויקטורי, המעסיקה מעל ל-2,500 עובדים, מפעילה היום 47 סופרמרקטים (לא כולל הסניף האינטרנטי), המשתרעים על שטחי מכירה של כ-52 אלפי מ"ר בפריסה ארצית. בעלי השליטה בחברה הם חיים רביד, המכהן כסמנכ"ל כספים, אייל רביד, המכהן כמנכ"ל החברה ואברהם רביד, המכהן כסמנכ"ל פיתוח עסקי.

לעשות קניות בסופר דרך האינטרנט – כמה עולה? ואיפה זול?