נוהרים למגזר; רני צים תקים עם מידאס ויואב קפלן מרכז קניות בטירה בהשקעה של 30 מיליון שקל
שוק ההון    

נוהרים למגזר; רני צים תקים עם מידאס ויואב קפלן מרכז קניות בטירה בהשקעה של 30 מיליון שקל

המרכז של רני צים במעלות תמונה:יח"צ

נראה שהחברות הישראליות מתחילות לזהות את הפוטנציאל הכלכלי הגדול, והלא מנוצל, הגלום במגזר הערבי.  לפני מספר חודשים אמר איימן סייף, מנהל הרשות לפיתוח כלכלי במגזר המיעוטים, בנאום שנשא בבוועידת ישראל לעסקים של "גלובס" כי: "המשק הישראלי מפסיד 40 מיליארד שקל בשנה כתוצאה מזה שהמגזר הערבי לא שותף מלא בכלכלה הישראלית" .

רני צים מרכזי קניות ומידאס השקעות בנדל"ן יקימו בשותפות עם יואב קפלן מרכז קניות בעיר טירה בעלות הקמה של כ-30 מיליון שקל. המרכז המתוכנן ישתרע שטח של כ-11,000 מ"ר המרכז המסחרי יכיל כ-5,000 מ"ר שטחי מסחר.

בשותפות מוגבלת אשר תוקם יחזיקו רני צים מרכזי קניות ומידאס השקעות בנדל"ן כל אחת ב-25% מהון השותפות, ויואב קפלן יחזיק ב-50% מהון השותפות. השותפות תנוהל על ידי שותף כללי, כאשר הצדדים יחזיקו בו בהתאם לשיעורי ההחזקה בשותפות.

מרני צים נמסר כי יואב קפלן ימחה לשותפות את כל זכויותיו והתחייבויותיו, בהסכם שכירות שנחתם בינו ולבין בעלי הזכויות במקרקעין לפיו יושכר המקרקעין לתקופה של 24 שנים ו-11 חודשים לשם הקמת הפרויקט.

רני צים מרכזי קניות ומידאס השקעות בנדל"ן התחייבו להעמיד לשותפות את המימון הנדרש להקמת הפרויקט, וזאת בחלקים שווים (כ"א 50%).

מידאס השקעות בנדל"ן בע"מ החלה את פעילותה כחברה ציבורית בשנת 2007 ופועלת מאז בייזום, רכישה והחזקה של נכסים מניבים בארץ ובבריטניה, תחת ניהולם של מנכ"לים משותפים רן שטיינמן ואבישי אברהם. הפרוייקט המפורסם ביותר שלה הוא המרכז המסחרי שרונה שהינו בעל אופי היסטורי ואדריכלי מיוחד ואת רשת המרכזים המסחריים SEVEN הפועלת להקמת מרכזים מסחריים בישובים מרכזיים במגזר הערבי בישראל.

קבוצת צים אחזקות הוקמה בסוף שנות ה- 90 על ידי רני צים (קבוצת רני צים אחזקות), ופועלת כיום בתחומי הנדל"ן המסחרי באמצעות צים סנטרס ובתחום הקמעונאות באמצעות אופיס דיפו. לקבוצה 6 מרכזי קניות בערד, נתיבות, בית שאן, מעלות, אום אל פחם וירכא.

מהחברה נמסר כי היא מתכוונת להתמקד בשנים הקרובות בפיתוחו של פרויקט "Life Style כפר סבא" וכן של פרויקטים מסחריים ולוגיסטיים במגזר הערבי, בו היא מקימה ומתכננת4 מרכזי קניות נוספים.

בשנת 2012 מכר רני צים, המכהן כיו"ר ומנכ"ל החברה, את רשת חנויות המזון "כמעט חינם" לפי שווי של כ-350 מיליון שקל.

קניון גינדי TLV – כישלון או בדרך להצלחה?

האבלוציה של הקניות – האם הקניונים ישרדו את השינויים בהרגלי הצריכה?