חדשות    

טיקטוק: כ-62 מיליון סרטונים הוסרו ברבעון הראשון של 2021

מעודכן ל-07/2021

על פי דוח השקיפות של החברה, 80% מהסרטונים הוסרו עוד בטרם נצפו אפילו פעם אחת ■ הסיבות העיקריות למחיקה: תוכן מסוכן או מעודד פעילות מסוכנת, אלימות ובריונות או תוכן מיני בוטה ■ טיקטוק חסמה 7 מיליון חשבונות, בחשד שהופעלו בידי קטינים בני פחות מ-13

חברת טיקטוק מפרסמת את דוח השקיפות העולמי שלה לרבעון הראשון של 2021. זהו דוח השקיפות העולמי החמישי שמפרסמת החברה, ובכוונת החברה לפרסם דוחות אלה מעתה באופן קבוע בכל רבעון (שלושה חודשים) – במקום בכל חצי שנה כפי שהיה נהוג עד כה. בעתיד יתפרסמו הדוחות גם באתר השקיפות הגלובלי של החברה.

הפלטפורמה של טיקטוק מושכת אליה מיליוני אנשים בעולם, שנכנסים אליה כדי להביע את עצמם באופן יצירתי ולצרוך תוכן בידורי. על מנת להבטיח למשתמשים אלה סביבה בטוחה ומזמינה, הנהיגה טיקטוק כללי קהילה מפורטים שמנחים אותה בכל הנוגע לסינון וסימון של תוכן שאינו הולם, וכן הסרת סרטונים וסגירת חשבונות שמפרים את הכללים. בחברה שואפים להיות שקופים באשר לאופן שבו הכללים נאכפים, במטרה לבנות אמון עם חברי הקהילה.

ברבעון הראשון של 2021 (מינואר עד סוף מרס) הסירה טיקטוק  61.9 מיליון סרטונים מהפלטפורמה, בשל הפרת כללי הקהילה או תנאי השימוש – מדובר על כאחוז מכל הסרטונים שעלו באותה תקופה. 91.3% מהסרטונים הללו זוהו והוסרו על ידי מערכות הניטור האוטומטיות וצוותי סינון התוכן האנושיים עוד לפני שמישהו מחברי הקהילה דיווח עליהם, ו-81.8% מהם זוהו והוסרו עוד בטרם מישהו צפה בהם כלל. 93.1% מהסרטונים הללו זוהו והוסרו תוך 24 שעות מרגע עלייתם לאוויר.

חלק מהסרטונים מוסרים מהפלטפורמה באופן אוטומטי בעזרת כלים טכנולוגיים מתקדמים, הבוחנים אם הם עומדים בכללי הקהילה. חלק מהסרטונים מוסרים באופן יזום, על ידי צוותי ניטור אנושיים, עוד בטרם התקבלה תלונה או דיווח אודותם (ולרוב בטרם חלפה יממה מאז שפורסמו).

הסיבות הבולטות ביותר להסרה יזומה (בהתאם להיקף הסרטונים שהוסרו) הן חשש לבטיחותם של צעירים, הצגה של פעילות בלתי חוקית או חומרים שאינם חוקיים, הצגה של פגיעה עצמית או מעשים מסוכנים, הצגה של מעשים אלימים או תיאורים גרפיים קשים לצפייה, הצגה של תוכן מיני בוטה או עירום, קיצוניות אלימה, שיח שנאה וסרטונים המציגים התנהגות בריונית או מטרידה.

טיקטוק מציעה ליוצרים אפשרות לערער על הסרת הסרטונים שלהם. כאשר מוגש ערעור, צוות של מומחים מיומנים בודק את הסרטון שוב ומעלה אותו מחדש לפלטפורמה אם מתברר שהוסר בטעות. ברבעון הראשון של 2021 היו 2.8 מיליון סרטונים שהוסרו אך הועלו שוב לפלטפורמה, לאחר שהערעור על הסרתם התקבל.

מהדוח עולה עוד כי בתקופה המדוברת טיקטוק הסירה 11 מיליון חשבונות מהפלטפורמה בגין הפרה של כללי הקהילה. לראשונה מפרסמת טיקטוק כי מבין החשבונות שהוסרו, שבעה מיליון היו כאלה שנחשדו כי הם שייכים לצעירים בני פחות מ-13. בנוסף, מנעה טיקטוק הקמה אוטומטית (על ידי בוטים) של כ-71 מיליון חשבונות והוסרו 12 מיליון סרטונים ששותפו מתוך חשבונות שמפיצים ספאם. כמו כן נדחו כשני מיליון פרסומות שהפרו את כללי ומדיניות הפרסום.

בטיקטוק מדגישים כי כללי הקהילה חלים באופן שיוויוני על כל חברי הקהילה ותקפים לגבי כל התוכן שעולה לפלטפורמה. המדיניות של טיקטוק לוקחת בחשבון הבדלים תרבותיים והחברה מסתייעת במומחי בטיחות דיגיטלית ואנשי זכויות אדם בבואם לנסח את הכללים. המטרה היא ליצור כללים המאפשרים ביטוי עצמי אותנטי ויצירתי בסביבה חיובית ואוהדת.

האם טיקטוק אוספת את הנתונים הביומטריים של הילדים שלכם?