חדשות    

טמבור תקים מפעל באשקלון בהשקעה של 100 מיליון שקל

הדמיה: לוטן אדריכלים

המפעל שתקים טמבור  באשקלון יתפרש על פני 16 דונם ויוקם במימון מלא ללא מענקי מדינה

טמבור, יצרנית הצבעים הגדולה בישראל, תקים מפעל חדש באשקלון, בהשקעה של 80 עד 100 מיליון שקל.

המפעל, שבנייתו כבר החלה, יתפרש על פני 16 דונם שטמבור חוכרת ממינהל מקרקעי ישראל. החברה תממן את הקמת המפעל במימון מלא  וללא מענקי מדינה,  אף שטמבור הייתה יכולה לקבל מענק משום שאשקלון מוגדרת אזור פיתוח.

בניית המפעל צפויה להסתיים בשנה הבאה. והוא עתיד לייצר חומרי בנייה, בעיקר אבקות גבס וטיח, ויועסקו בו 50 עובדים. טמבור לא עוסקת רק בצבעים לבית, ולפחות חצי מפעילותה בתחום הגבס – מלוחות גבס ועד אבקות מלט וגבס המשמשים כחומרי בנייה. טמבור מתכוונת לרכז את כל הפעילות בתוום זה במפעל החדש.

טמבור נקנתה לפני חמש שנים על ידי קוסטו, תאגיד בינלאומי בבעלות אנשי עסקים מקזחסטן, מקבוצת עזריאלי. אז סכום הרכישה היה 500 מיליון שקל.

לאחר  הרכישה ממשיכים בקוסטו להשקיע בטמבור, והיעד הוא להפוך אותה לחברה רב לאומית. יש לציין כי קוסטו מתמחה בהשקעות בחברות תעשייתיות, חלקן הגדול רב לאומיות, הפועלות ב-11 מדינות בעיקר בתחומי גז, נפט, תשתיות ובנייה. בווייטנאם לדוגמה, חברת הקבלנות הגדולה ביותר במדינה נמצאת בבעלות קוסטו.

במסגרת המאמץ להפיכתה לחברה רב לאומית, טמבור רכשה ב-2018 את חברת Colorificio Zetagì האיטלקית, חברת הצבע שאחראית בין היתר לצביעת אצטדיון הכדורגל של יובנטוס בטורינו.

עוד מחיר למשתכן באשקלון – 17% מתחת למחיר השוק

מחיר למשתכן- נכשלו המכרזים באשקלון ומעלה אדומים