חדשות    

טסים לניו זילנד? ייתכן שתאלצו למסור את הסיסמאות של הטלפון במכס

iphone

נוסעים לטייל בניו זילנד? וותרו מראש על הפרטיות. ניו זילנד החליטה לחייב תיירים הנכנסים אליה לחשוף את הסיסמאות למכשירים הדיגיטאליים שהם נושאים איתם. ומי ישלא רוצה לשלם?! ישלם קנס של 5000 דולר ניו זילנדי – כ-12 אלף שקל.

במגדינות רבות בעולם רשאים המוכסים לבצע חיפוש במכשירי הטלפון הניידים, במחשבים ובציוד דיגיטאלי אחר שנושא איתו האדם הנכנס למדינה. המוכסים גם רשאים להחרים את המכשירים אם הם מוצאים סיבה לחשוב שהם משמשים לביצוע מעשים פליליים. עד עכשיו החוק הניו זילנדי לא חייב את התיירים לגלות למוכסים מה הסיסמה של המכשיר על מנת שיוכל לבצע חיפוש בתכנים שעל המכשיר. ראשויות המכס הניו זילנדי מסרו כי החיפוש יעשה רק על תוכן המאוכסן במכשיר ולא יכלול היסטוריית גלישה או נתונים הנמצאים בענן.

החוק החדש עורר ביקורת קשה מצד ארגוני זכויות אדם הטוענים כי מדובר בחדירה קשה לפרטיות. לטענת הגופים האלו המכשירים הניידים מכילים מידע אישי רגיש רב כגון אימיילים, הודעות טקסט, תמונות, הודעות וואטסאפ וכו'. הגופים הביעו את מחאתם בפני ממשלת ניו זילנד במהלך ההתייעצויות לגיבוש החוק .

הדובר של המכס הניו זילנדי טען לעומתם כי שינוי החוק היה נחוץ בעקבות המעבר ממערכות מבוססות נייר למערכות אלקטרוניות אשר בעקבותיו עברו גם חומרים הנחשבים לפליליים לאחסון דיגיטאלי.

ניו זילנד היא המדינה הראשונה הנוקטת בצעד של חיוב הנכנסים לארצה לחשוף את הסיסמאות שלהם.