Edge־EV בבעלות משפחת חורש התקינה עמדות טעינה לרכב בחניון גולדה תל אביב ובאוניברסיטת בר אילן
גורג' חורש נכנס לתחום עמדות הטעינה החשמלית: Edge־EV, שבבעלות המשפחה, יבואנית טויוטה ולקסוס, החלה רשמית לפעול בשבועות האחרונים וכבר התקינה כמה עמדות כפיילוט ראשוני בחניון גולדה בתל־אביב ובאוניברסיטת בר־אילן. עד סוף השנה מתכוונת החברה להשקיע כמה מיליוני שקלים בהצבת 300 עמדות טעינה עירוניות.
החברה כבר חתמה על הסכמים להצבת עמדות טעינה איטית (AC) עם רשת חצי חינם, רשת קניוני JTLV, המחזיקה בין היתר בקניון רננים רעננה, סימול אשדוד, סביונים יהוד, רמות ירושלים ועמק סנטר עפולה, מתחמי קניות ישפרו, חניוני סנטרל פארק ופארק עתידים תל־אביב.
בנוסף חתמה על הסכם עם רשת תחנות התדלוק מיקה להצבת עמדות טעינה מהירה (DC). בערים תשתף החברה פעולה עם מילגם, ולשתיים הסכמים להקמת עמדות טעינה בת"א, הרצליה, נתניה, רמת־גן, הוד־השרון ואור־יהודה. כמו כן ניהלה Edge־EV מגעים לשיתוף פעולה עם יצרנית עמדות הטעינה האמריקאית Charge Point, שלא צלחו. החברה תתקין עמדות של חברת ABL הגרמנית.
טויוטה ולקסוס עדיין לא משווקות חשמליות או היברידיות בעצמן, אך צפויות להשיק דגמים כאלה בשנים הקרובות. "נעבוד עם כל יבואני הרכב", אמר רונן יבלון, מקים הפעילות בקבוצה. "תחום הרכב החשמלי והנטען יגדל משמעותית בשנים הבאות. לפי ההערכות בתוך שנתיים יהיו בארץ 20 אלף חשמליות והיברידיות נטענות שיזדקקו לטעינה".יבלון הקים בעבר את פעילות "טויוטה סלקט" למכירת המשומשות של יוניון מוטורס, וניהל את רשת הסוכנים שלה.
תחום הרכב החשמלי והנטען יגדל משמעותית בשנים הבאות. לפי ההערכות בתוך שנתיים יהיו בארץ 20 אלף חשמליות והיברידיות נטענות שיזדקקו לטעינה. לאחרונה נודע כי גם אפקון מקבוצת שלמה החלה בפריסה ארצית של מטענים לרכב חשמלי.
טסלה לא תעמוד בציפיות השוק; משיקה רכב חשמלי מוזל
אפקון נכנסת לתחום טעינת רכבים חשמליים
פולקסווגן תשקיע 44 מיליארד אירו כדי להוביל בשוק יצרניות הרכבים החשמליים