חדשות    

יבואני המזון מבקשים שיכירו בהם כמשק לשעת חירום כדי להימנע ממחסור

הדיבורים על סגר מלא גורמים ליבואני המזון, שאינם מוגדרים כחלק ממשק לשעת חירום, לדרוש הכרה. כך דורשים היבואנים במכתב לשר העבודה המבקש שיכירו בהם כענף חיוני לשעת חירום ויכללו אותם בצו ההחרגה.

בשנים האחרונות גדל היבוא המקביל וחלו הקלות נוספות ביבוא המזון שהפכו את השוק לשוק משולב ייצור מקומי ויבוא. אומנם ספקי המזון מוגדרים חיוניים בשעת חירום, אך לא מוזכר שום דבר על יבואנים.

בענף אומרים שרוב מוצרי המזון במדפי רשתות המזון מקורם ביבוא. מדובר במוצרי יסוד שונים וגם בחומרי גלם לתעשיית המזון המקומית. אם לא יכללו את יבואני המזון בענפים החיוניים למשק בשעת חירום אנו צפויים לחוסרים של מוצרי יסוד וגם של מוצרים המיוצרים בישראל ונסמכים על יבוא חומרי גלם. אם יווצר מחסור תהיה עליית מחירים

״אני פונה אליך בשם עשרות יבואני מזון האחראים למאות מוצרי מזון הנדרשים בכל בית בישראל, בוודאי בשעת חירום״. כתב האיגוד לאופיר אקוניס, שר העבודה והרווחה. ״הובא לידיעתנו כי הינך עומד לפרסם צו ולפיו יוחרגו ענפים חיוניים מהוראות ההגבלה בתנועה והמשך עבודה. צו זה יהיה תקף גם למפעלים חיוניים אשר אין בידם אישור משק לשעת חירום כיוון שאינך מנפיק צווים חדשים״.

האיגוד מבקש שכלל יבואני המזון יוחרגו בהתאם, כדי לאפשר המשך אספקת מזון לישראל.

קיצור דרך ליבואנים: יוכלו לפנות למכון התקנים בוואטסאפ

חברות המזון מגדילות רווחים; המחאה החברתית – OUT