חדשות    

יוחננוף מנהלת מו"מ להשקעת כ-5 מיליון דולר בחברת אלגוריטייל

איתן יוחננוף – צילום: גבע טלמור

מעודכן ל-06/2021

לאחר ההשקעה תחזיק רשת המרכולים ב-20% ממניות אלגוריטייל, המפתחת טכנולוגיה ייחודית לניהול מלאי באמצעות אינטליגנציה מלאכותית

יוחננוף, רשת מרכולי ענק, בוחנת השקעה אסטרטגית נוספת בתחום הטכנולוגיה בקמעונאות. החברה מנהלת משא ומתן להשקעה של כ-5 מיליון דולר ארה"ב (כ-16 מיליון שקל) לפי שווי של כ-25 מיליון דולר ארה"ב (כ-82 מיליון שקל), בחברת אלגוריטייל המפתחת טכנולוגיה ייחודית לייעול תהליכי ניהול המלאי ברשתות קמעונאיות. המערכת תסייע לביצוע רכש מדויק ואופטימלי להזמנת המוצרים מספקים. בנוסף, המערכת מונעת אובדן מלאי, תנהל את תהליך סידור וזמינות המוצרים על המדפים, דבר הצפוי לתרום לצמיחה במכירות, לצמצום ימי המלאי, לצמצום הפחת, לחיסכון בהוצאות התפעול, השכר והלוגיסטיקה ולשיפור הרווחיות.

כחלק מההיערכות להשקעה, התקשרה החברה בהסכם השקעה מקדימה לפיו תעביר לאלגוריטייל מקדמה בסך של כחצי מיליון דולר ארה"ב, אשר תשולם על חשבון תמורת ההשקעה ותומר למניות מאותו הסוג של המניות בהשקעה, ככל שהצדדים יסגרו הסכם מחייב. ככל שהסכם ההשקעה לא  יושלם בתום תקופה שקבעו הצדדים, תהא לחברה אופציה לחייב את אלגוריטייל או את בעלי מניותיה לרכוש ממנה את המניות בחזרה.

אלגוריטייל הוקמה בשנת 2018 על ידי היזמים אריאל חוברה ושוקי שכטר, בעלי ניסיון רב בענף קמעונאות המזון ובעולם הטכנולוגי. המערכת של אלגוריטייל משתמשת בטכנולוגיות אינטליגנציה מלאכותית ולמידת מכונה (Machine Learning) כדי לשדרג ולספק תהליכי אוטומציה לניהול המלאי ורצפת המכירה – משלב ההזמנה, ניהול האספקה, דרך המחסן ועד סידור המדף. המערכת מספקת תוצאות מדידות, לרבות אודות המלאי הקיים, חוסרים, הזמנות ופחת. אלגוריטייל פועלת ברשתות שיווק, מעדניות וסופרמרקטים ברחבי הארץ, ומתעתדת לפעול גם בשוק הקמעונאות העולמי. במהלך השנה צירפה אלגוריטייל לשורותיה את שחר דקה, אשר כיהן כסמנכ"ל התפעול של רשת יוחננוף. שחר מביא איתו ניסיון עשיר בעולם הקמעונאות, משמש כמשנה למנכ"ל אלגוריטייל, ואחראי, בין היתר, על כניסה ופיתוח השוק הבינלאומי.

יוחננוף נמצאת כעת בשיא של צמיחה והתרחבות. ברבעון השני של שנת 2021 השיקה החברה לקהל הרחב ארבעה סניפים חדשים – בעפולה, בקרית שמונה, בטבריה ובחדרה. בשבועות הקרובים מתכננת החברה לפתוח שלושה סניפים נוספים: בבאר שבע, בקניון הבאר (ראשון לציון) ובתל-אביב (נחלת יצחק). בנוסף,  לחברה 5 סניפים מתוכננים או בהקמה: באשקלון (צפוני) וכן סניפים נוספים על מקרקעין בבעלות החברה ביבנה, במישור אדומים, באופקים, בפתח-תקווה ובעפולה.

יוחננוף ממשיכה להשקיע בחברות טכנולוגיות המציעות פתרונות לרשתות קמעונאיות, כאשר טרם בחינת ההשקעה המדוברת, השקיעה יוחננוף בחברת A2Z המפתחת עגלות חכמות המייתרות צורך במעבר בקופת תשלום. ברבעון הראשון רשמה יוחננוף רווח של כ-43 מיליון שקל בגין שערוך ניירות הערך של A2Z.

בתחילת החודש גייסה החברה הון בסך של כ-350 מיליון שקל.

איתן יוחננוף, מנכ"ל ובעלים של רשת יוחננוף: "הטכנולוגיה היא כלי משמעותי בניהול אפקטיבי וחכם הן של הלוגיסטיקה והן של חוויית הקניה של הרשת. בראייה אסטרטגית הטמעה של מערכת אלגוריטייל הינה הכרחית לשמירה על רווחיות הרשת ושיפורה, וצמצום ימי המלאי ואובדן המלאי המהווים אתגר משמעותי ברשתות המזון. הרשת ממשיכה במימוש האסטרטגיה שלה להטמעה ולהנגשה של טכנולוגיה, בין היתר, באמצעות בחינת השקעה בטכנולוגיה מעת לעת, על מנת לייעל את ביצועי הרשת ולשפר את חוויית הקניה של הצרכנים".

רשת הסופרים יוחננוף בוחנת הנפקה בבורסה לפי שווי 1.8 מיליארד שקך