שוק ההון    

יוניטרוניקס תקים חניון אוטונומי נוסף בבוסטון בתמורה לכ-36 מיליון שקל

יוניטרוניקס תקים חניון אוטונומי בעיר בוסטון, ארה"בבתמורה לכ-10.1 מיליון דולר (כ- 36 מיליון שקל). הקמת החניון מתוכננת להסתיים במהלך שנת 2020.  

יוניטרוניקס,המפתחת ומשווקת מוצרי האוטומציה, מחסנים האוטומטיים וחניונים האוטונומיים, נמצאת בשליטת קרן פימי, הודיעה היום כי הקמת החניון תבצע החברה הנכדה יוניטרוניקס סיסטמס אינק אשר חתמה על ההסכם להקמתו.

מתחילת השנה חתמה החברה על חוזים להקמת חניונים ומחסן אוטונומי בהיקף מצטבר של כ-146 מיליון שקל.

מיוניטרוניקס נמסר כי החניון שיוקם בבוסטון הינו החניון ה-16 של החברה בצפון אמריקה אשר  מתוכננים להכיל כ-4,000 מקומות חנייה ביחד.

החברה מקימה בימים אלו תשעה חניונים אוטונומיים נוספים בצפון אמריקה. כיום כבר פועלים בצפון אמריקה שישה חניונים אוטונומיים המבוססים על המערכות הרובוטיות של החברה, המכילים יחדיו כ- 1,400 מקומות חניה.

באשר לכוונתה של יוניטרוניקס לפצל את פעילויות החניה והלוגיסטיקה, נמסר מהחברה כי כי נכון נכון להיום אין לחברה ודאות באשר לאופן ביצוע התכנית לפיצול הפעילויות לחברה נפרדת.

חיים שני מנכ"ל יוניטרוניקס: "אנו גאים לדווח על חוזה נוסף להקמת חניון אוטונומי בצפון אמריקה. עד כה הושלמו ונמסרו ללקוחות החברה 6 חניונים אוטונומיים בצפון אמריקה ו-9 נוספים נמצאים בשלבי ביצוע שונים; 16 החניונים מתוכננים להכיל יחדיו כ-4,000 מקומות חניה. ארבעת ההסכמים עליהם חתמנו מתחילת השנה להקמת חניונים אוטונומיים בארה"ב, בהיקף מצטבר של קרוב ל-133 מיליון שקל, מעידים על הביקוש הגובר למערכת הרובוטית המתקדמת שלנו ועל ההכרה של יזמים ומפעילי חניונים ביתרון התחרותי של הטכנולוגיה של החברה ואיכות מוצריה. מערכות החניה האוטונומית של יוניטרוניקס משמשות מדי יום אלפי רכבים ונחשבות למובילות בשוק העולמי באמינות ובתפוקה. החניונים האוטונומיים של החברה נחשבים לפורצי דרך בנוחות השימוש למשתמש ומקנים יתרונות משמעותיים ליזם הפרויקט".

פתרון החניה האוטונומית של יוניטרוניקס מאפשר ליזמי נדל"ן ואדריכלים להציע לנהגים – דיירי הבניין ומשתמשים מזדמנים – חוויית חניה ייחודית. הפתרון האוטונומי הופך את חוויית החניה לשירות VIP אקסקלוסיבי  (valet parking) ומהווה אלמנט יוקרתי מבדל בשוק התחרותי של מגדלי המשרדים והמגורים, ובעתיד אף צפוי להשתלב עם טכנולוגיית הרכבים האוטונומיים.

מיוניטרוניקס נמסר כי לחניון האוטונומי של יוניטרוניקס יתרונות רבים נוספים וביניהם: עלות כוללת נמוכה יותר; חסכון בנדל"ן יקר; ידידותיות לסביבה – צריכה נמוכה של חשמל, צמצום פליטת מזהמים, פעולה שקטה, והקטנת הצורך בחפירה מתחת לקו מי התהום; עלויות תחזוקה נמוכות; שימור העיצוב החיצוני של המבנה וכן נוחות ונגישות משופרת לבעלי צרכים מיוחדים. חניון אוטונומי אף מציע ביטחון אישי וביטחון רכוש מוגברים בהיותו מתוכנן להקשות על פגיעה בבעל הרכב או לגנוב את הרכב בחניון מסוג זה, ובכך יכול להוזיל את דמי הביטוח ליזמים.

יוניטרוניקס מייצאת את מוצריה ושרותיה באמצעות למעלה מ-165 מפיצים ברחבי העולם ובאמצעות שתי חברות בנות בארצות הברית וסניפים במדינות נוספות.

יוניטרוניקס מעסיקה כ-250 עובדים; מטה החברה ומשרדיה בישראל ממוקמים בקריית שדה התעופה. החברה נמצאת בשליטת קרן פימי ומייסד החברה חיים שני, המכהן כמנכ"ל החברה.