יו ניבו – דריסת רגל בשוק הקאנביס הקנדי; חתמה על שת"פ X Grow
שוק ההון    

יו ניבו – דריסת רגל בשוק הקאנביס הקנדי; חתמה על שת"פ X Grow

לפני מספר שבועות הפך הקנאביס, על שימושיו וצורותיו, לחוקי בקנדה. יו ניבו הישראלית עושה צעד בכיוון השוק הזה.

יו ניבו תעניק שירותי מחקר ופיתוח ל- X Grow, חברה קנדית המחזיקה ברישיון ייצור, תחת הרגולציה הקנדית ונמצאת בתהליך של הקמת מספר מתקני ייצור, גידול ופיתוח בתחום הקנאביס בקנדה. שירותי המו"פ ינתנו על ידי חברת הבת יו.אן.וי, אשר החברה מחזיקה ב-100% מהונה, במשך תקופה של 3 שנים שתחל במועד פתיחת מפעל הייצור של יו.אן.וי בישראל.

כמו כן, הצדדים יפעלו לניסוח מפת דרכים לשיתוף פעולה למחקר, פיתוח וייצור בתחום הקנאביס הרפואי. על פי ההסכם, לכל אחד מהצדדים תינתן הזכות למכור את המוצרים שיפותחו במשותף במדינת היעד קרי יו.אן.וי בישראל ו- X Grow בקנדה. לפי ההסכם, הצד המוכר ישלם לצד השני תמלוגים בהיקף שהוסכם בין הצדדים.

הפרויקט המשותף הראשון המתוכנן הינו מוצר שיפותח בשיתוף אוניברסיטת בריטיש קולומביה, בתחום מוצר תחליפי למשככי כאבים מבוססי אופייטים. בסיום הפיתוח, במידה ויושלם בהצלחה, תחזיק יו.אן.וי בחלק מזכויות הקניין הרוחני של המוצר.

בנוסף, כל אחד מהצדדים יבחן את האפשרות לייצר את מוצריו במתקניו ובמדינתו של הצד השני (ישראל או קנדה, לפי העניין) וכן, את האפשרות לשווק מוצרים אלו באותה מדינה, במודל עלות פלוס סכום שיוסכם על שני הצדדים. בנוסף, תהיה זכאית X Grow לשכור מיו.אן.וי, בתמורה לתשלום כפי שיקבע בין הצדדים, עד 25% משטח הגידול המתוכנן של יו.אן.וי בישראל, וזאת לשם גידול זני הקנאביס אותם בכוונת X Grow לפתח. בנוסף, לפי ההסכם יו.אן.וי תעניק ל-X Grow שירותי גידול וטיפוח זני קנאביס, בכפוף להוראות ואישור היחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות.

במסגרת הסכם שיתוף הפעולה ניתנה ל-X Grow זכות סירוב ראשונה למשך 3 שנים מתחילת ההסכם, במסגרתה תינתן לה האפשרות להשוות כל הצעה שתקבל יו.אן.וי, ככל שתקבל, להפצת מוצרי החברה העתידיים בקנדה. זכות זו מתייחסת ל-4 מוצרים מבוססי פורמולציות, אשר בגינן הוגשו בקשות לפטנט.

עבור שירותי המחקר והפיתוח כאמור לעיל ועבור זכות הסירוב הראשונה, תשלם X Grow ליו.אן.וי סך כולל של 2 מיליון דולר ארה"ב במספר תשלומים במועדים שנקבעו במסגרת הסכם שיתוף הפעולה, כאשר התשלום הראשון בסך 500 אלףדולר אמור להתקבל לא יאוחר מיום 31 בינואר 2019 . התשלום הנ"ל ויתר התשלומים כפוף למספר אבני דרך שהוסכמו על ידי הצדדים ובכלל זה, גיוס הון עתידי על ידי X Grow .

להערכתה של יו.אן.וי הסכם שיתוף הפעולה הנ״ל עשוי לאפשר ליו.אן.וי לפעול בשוק הקנדי באמצעות X Grow ולשווק את מוצריה של יו.אן.וי בקנדה, מבלי לעסוק בייצוא בפועל אלא באמצעות שיתוף הידע והניסיון שצברה בתחום.

X Grow עוסקת בחדשנות בתחום הקנאביס בקנדה, הן לתחום הרפואי והן לשוק הכללי. למיטב ידיעת החברה, X Grow מחזיקה ברישיון ייצור, תחת הרגולציה הקנדית ונמצאת בתהליך של הקמת מספר מתקני ייצור, גידול ופיתוח בתחום הקנאביס בקנדה. החברה צופה כי ההסכם יאפשר לה לשווק את מוצרי הקנביס הרפואי פרי פיתוחה ברחבי העולם באמצעות ייצור והפצה בקנדה.